  • Data: 2011-11-03 14:08:29
    Temat: Re: 15 cm styropianu wystarczy?
    Od: "Budyń" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:8d6d2e20-bfb9-41ea-a75f-
    >0,1 PLN/kWh 10 cm np drewno

    ponieważ nie do konca skumałem jak to liczysz i jakie sa wnioski zrobiłem
    sobie arkusz po swojemu :-)

    Zapodałem dwa wykresiki dla różnych cen energii:
    http://lotniczefotki.pl/niskacena.jpg
    http://lotniczefotki.pl/wysokacena.jpg

    Na wykresie przedstawiona jest cena ogrzewania jednego sezonu z
    uwzglednieniem inwestycji i czasu jej amortyzacji. Jesli chodzi o ekonomię
    to powinniśmy sie znaleźć w minimum krzywej.

    Dla przykładu: jesli grzejemy węglem i przyjmiemy że okres amortyzacji to 3
    lata to najkorzystniej będzie dać styropian okolo 9cm.
    Ale jesli grzejemy drogo to styropianu damy 18cm.

    Jesli przyjmiemy dłuższe czasy amortyzacji to grubosci mozna dac wieksze.
    Przy czasie 20lat (absurdalnie długi) który przyjął kolega to mozna dac
    styro skolko ugodno i tez bedzie dobrze :)

    arkusz do analizy tu: http://lotniczefotki.pl/oplacalnosc.xls

    b.