  • Data: 2010-12-28 23:09:34
    Temat: Re: -19stC i ile gazu przez noc.
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Gru, 09:05, "4CX250" <taunusmtv@po ta. onet.pl> wrote:
    > Adam chcia kiedy wiedzie jak wygl da zu ycie przy sporych mrozach.

    Piszcie piszcie, ja kurde teraz nie bardzo moge to przetestowac bo
    troche grzeje kominkiem, troche pradem, a caly czas niedorobilem sie
    podlicznika wiec ciezko mi taki test przeprowadzic. Chyba sie w koncu
    kopne w dupe i zanabede licznik energii za 40-50 pln do kominka +
    podlicznik trzyfazowy do piecyka elektrycznego (przyda sie na przyszly
    sezon do pomiarow zuzycia energii przez pompe ciepla :) - wtedy bede
    mogl dosc dokladnie to wszystko mierzyc.

    Taki test trzebaby przeprowadzic przez minimum 48h albo dluzej - u
    mnie coprawda temperatury nie az tak ekstremalne bo poki co jakies -10
    moze max -12 i powiem szczerze, ze wylaczajac ogrzewanie - w ciagu
    tego Twojego testu trwajacego 13,5h temperatura spadlaby u mnie moze o
    jeden stopien maksymalnie (o ile nie mniej). Wiec ten test niewiele
    mowi - u mnie wyszloby zuzycie 0kWh :-)

    Widze tylko namacalnie, ze jest *znacznie* lepiej niz w pierwszym
    sezonie grzewczym. Dom trzyma cieplo jak glupi, a ja dalej nie mam
    podokanczanych spraw wentylacyjnych i zaciaga mi przez szparke pod
    progiem drzwi zewnetrznych do jednej jedynej kratki wentylacyjnej w
    kuchni (lada dzien koncze calosc wentylacji mechanicznej i zatynkowuje
    otwor wentylacyjny + opianowuje szparke pod progiem :) Kominek tez mi
    piwnice wychladza bo dolot powietrza jest poki co zakonczony wlasnie w
    niej - jak sie pali to ciagnie jak szalony zimno spod progu drugich
    drzwi zewnetrznych - tych drugich, piwnicznych, z tylu domu. Narazie
    tak to musze zostawic zeby sie nie odciac od tlenu i nie zaczadzic
    przypadkiem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.