  • Data: 2009-01-07 09:02:11
    Temat: Re: -20 i problem z elektrykągarażową
    Od: "kiki" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

    "wk" <w...@g...pl> wrote in message
    news:gk1pdc$amp$1@inews.gazeta.pl...

    > No ale to się stało o 0:12 w nocy, bez użycia żadnych urządzeń, to jaki
    > szlag?
    > Nie wiem o co Ci chodzi, nie znam się na tym.

    Posłuchaj WK, prąd ci z fazy za bezpiecznikiem zwiewa do ziemi zamiast
    zwiewać spowrotem przewodem neutralnym, bo gdyby było inaczej to
    odseparowana różnicówka by wywalała sama z siebie z rozłączonym S-em. Ja
    stawiam na szron między stykami, a obudową lub po prostu coś się zepsuło w
    tych lampach.
    N ie posądzam takiej lampy o filtry do masy ale jest tak żarówka, przekaźnik
    i elektronika zasilana zapewne przez 220nF. Włąściwie to popsucie sie tej
    elektroniki nie powinno zrobić nigdzie upływności do PE do obudowy, bo tam
    są same oszczędności. Stawiam na szron i/lub kable o słabej izolacji, np
    najtańsze na 300V zamiast na 750V