  • 1. Data: 2009-01-07 06:33:08
    Temat: -20 i problem z elektryką garażową
    Od: "wk" <w...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    dzisiaj we Wrocaławiu przy -20 około godziny 00:10 wywaliło mi główną różnicówkę.
    Po wyłączeniu wszystkich obwodów, włączeniu głównej różnicówki, zacząłem po
    kolei włączać pojedyncze obwody. No i okazało się, że awaria jest w elektryce
    w garażu. Na jednym obwodzie jest oświetlenie i gniazdka. Żadnych urządzeń w
    garażu nie ma podłączonych, są tylko z zewnątrz 2 halogeny z detektorami ruchu
    w tym obwodzie.
    I tu jest moja intuicja: możliwe, że szron "złączył" obwody i stąd wywala
    różnicówkę? Po wyłączeniu włącznikiem w garażu tych halogenów nadal wywala
    różnicówkę. Na razie nic nie robię i czekam do odwilży, ale sprawa jest dziwna.
    Co jeszcze może być powodem tej awarii?

    Dzięki z góry za podpowiedzi.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-01-07 06:42:58
    Temat: Re: -20 i problem z elektryką garażową
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...pl>

    Niewielkie zwarcie między zerem a uziemieniem powoduje wyrzucenie wył.
    różnicowego.
    Wyłącznik; przypuszczam, że odcina tylko fazę a problem zostaje.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-01-07 06:45:47
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    Krzysztof L <l...@w...pl> napisał(a):

    > Niewielkie zwarcie między zerem a uziemieniem powoduje wyrzucenie wył.
    > różnicowego.
    > Wyłącznik; przypuszczam, że odcina tylko fazę a problem zostaje.
    > Pozdrawiam

    Czyli jednak szron i się by zgadzało....
    Dzięki.

  • 4. Data: 2009-01-07 07:01:00
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Jeśli by tak było nie załączyłby różnicówki a gość pisze, że wywala ona po
    załączeniu S-ki do garażu.

    Zbyszek

  • 5. Data: 2009-01-07 07:11:26
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    > Jeśli by tak było nie załączyłby różnicówki a gość pisze, że wywala ona po
    > załączeniu S-ki do garażu.

    Kurde, to jaki szlag?

  • 6. Data: 2009-01-07 08:15:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "wk" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kurde, to jaki szlag?

    Moze masz tego S garazowego na zerze zamiast na fazie?

  • 7. Data: 2009-01-07 08:29:23
    Od: psb <p...@p...to>

    Ghost pisze:

    > Moze masz tego S garazowego na zerze zamiast na fazie?

    Ma pewnie normalnie na fazie, tylko upływność jest z fazy do ziemi, a
    nie z zera do ziemi i dlatego wyłączenie S-a zapobiegło wybijaniu
    różnicówki.

    psb

  • 8. Data: 2009-01-07 08:32:10
    Od: "wk" <w...@g...pl>

  • 9. Data: 2009-01-07 08:33:48
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    > Moze masz tego S garazowego na zerze zamiast na fazie?

    No ale to się stało o 0:12 w nocy, bez użycia żadnych urządzeń, to jaki szlag?
    Nie wiem o co Ci chodzi, nie znam się na tym.

  • 10. Data: 2009-01-07 08:35:33
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    wk pisze:
> [...]
    > różnicówkę. Na razie nic nie robię i czekam do odwilży, ale sprawa jest dziwna.

    przyczyn może być sporo - niestety np. wilgotny tynk i uskodzony przewód
    np. przy układaniu. Uszkodzenie ujawniło się dopiero jak nawiozłeś
    śniegu do garażu i ogrzałeś, wrosła wigotność. To tylko przykład. Takie
    samo sledztwo jak zrobiłes dla całej instalacji trzeba zrobić dla samego
    garażu.
    Pozdrawiam
    Michał