  • Data: 2012-02-01 18:59:38
    Temat: Re: 3 dni drewnio się suszyło.
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 1 lutego 2012, 19:00:12 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Jak zapowiada?em tak i zrobi?em eksperyment.
    > Pare dni temu wspomnia?em ?e wnosze do domu drewno i podsuszam pod kominkiem
    > przez 2-3 dni zanim trafi do ognia.
    > Kto? stwierdzi? ?e to niewiele daje gdy? drewno ma schn?ae 2-3 lata.
    > Owszem ma ten kto? racje ?e na wolnym powietrzu ma schn?ae 2-3 lata
    > Jednak napisze co pokaza? test.
    > 3 dni temu zwa?y?em na precyzyjnej wadze kawa?ek drewna bukowego dopiero co
    > przyniesionego z zewn?trz. Na zewn?trz le?a? na stosie z innymi przykryty
    > foli?.
> [...]

    Nic dziwnego, wpakowałeś w niego energię uzyskaną z kominka i poprawiłeś innym
    ogrzewaniem (samo parowanie się nie przyspieszyło), zwiększyłeś wilgotność w domu
    (woda paruje a nie anihiluje), ostateczny bilans trudno policzyć.
    Trzymanie drewna na strychu (nie użytkowym), koło komina, to może być lepszy
    "biznes".

    --
    ZZ@private