eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie30-letnie schody zewnetrzne - jak to zaizolowac i ocieplic? › Re: 30-letnie schody zewnetrzne - jak to zaizolowac i ocieplic?
    From: Kazimierz Debski <k...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: 30-letnie schody zewnetrzne - jak to zaizolowac i ocieplic?
    Date: Mon, 15 Feb 2010 19:29:19 +0100

    > Pierwsza rzecz to;
    > - zrobic zadaszenie nad schodami
    A o tym nie pomyslalem :-(
    I jest/bedzie problem. W starostwie dosc przeszedlem, zeby dostac
    pozwolenie budowlane. Wg mojej wiedzy, pozwolenia na zadaszenie i tak
    bym nie dostal bo "dach musi byc symetryczny" - koniec, kropka! Tak mowi
    starostwo. Jedyny dopuszczalny dach to taki jak na stodole, zadnych
    zadaszen nad balkonami, doslownie nic!
    Oczywiscie ludzie buduja "nieco inaczej" ale ja mialem inne priorytety i
    jak mi powiedzieli, ze na przedluzenie dachu w innym miejscu nie dostane
    zgody (bo bedzie niesymetryczny) to odpuscilem.

    Kolejna kwestia to taka, ze chcac te schody zadaszyc musialbym postawic
    wzdluz nich scianke bo jest to strona polnocno - zachodnia i przy
    typowych w mojej okolicy wiatrach sam daszek niewiele pomoze. A jakbym
    zrobil scianke i daszek to mialbym wejscie do domu tunelem, co nam nie
    odpowiada.

    - (cokolwiek zrobisz ze schodami to
    > warunki atmosferyczne, woda, mroz zrobia swoje)
    Zdaje sobie z tego sprawe.

    > Polozyc plytki na nie. scianki ocieplic na zewnatrz styro razem z
    > elewacja.
    No coś takiego planuję. Zastanawaim sie tylko nad schodami, czy mozna je
    ocieplić od środka, tzn od spodu? I czy to ma sens?

    > Widze ze masz jeszcze ten nieszczesny balkonik.
    Ze wzgledu na planowana budowe ganku (zwanego obecnie wiatrołapem)
    nieszczesny balkonik przestanie istniec.
    Wiatrołap jest mi konieczny ze względu na napór wiatru i deszczu.
    W jesieni, w stodole założyłem drzwi od strony północno - zachodniej
    (tej samej co w domu) otwierane do wewnątrz i już po pierwszym wietrze z
    deszczem wiedziałem, że to błąd. Jak zima puści to "obracam" drzwi.

    Kazek