    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: 911
    Date: Wed, 11 Mar 2020 10:20:35 +0100

    W dniu 2020-03-11 o 03:05, Krystek pisze:

    > O, to w bloku chociaż wygodniej, bo można na klatce bezpiecznik od
    > mieszkania wykręcić / wyłączyć i już nie ma zasilania na liczniku w
    > mieszkaniu. I wtedy można grzebać i odpinać przewody od licznika na
    > tablicy. U mnie jakoś ze 2 lata temu licznik z tarczą w mieszkaniu
    > wymieniali na elektroniczny to przy mnie plombował. A sama tablica stara
    > - bezpieczniki na niej topikowe, wkręcane oraz automatyczne - też
    > wkręcane. Bez szyny. Szkoda, że starego licznika nie zostawili na
    > pamiątkę. Ale i tak licznik wewnątrz, a nie na klatce, na dodatek bez
> [...]

    O ile wiem, to starego zostawić klientowi nie mogą, bo idzie do
    sprawdzenia na obecność prób oszukiwania, ewentualnie na regenerację i
    kalibrację. W obecnych czasach raczej stary analogowy nie wraca na półkę
    i nie czeka na zainstalowanie ponowne, są elektroniczne. Ale dawniej
    dostałem taki, co miał rok produkcji 15 lat wstecz. Jak zagadałem z
    monterem , że mi takiego starucha montują, to pokazał mi kartkę, że on
    jest refurbrished.

    A co do odczytu zdalnego, to kiedyś szumnie się mówiło, że to będzie
    szło przez sieć energetyczną do huba zbierającego dane, zamontowanego w
    stacji transformatorowej.

    Ale mojej babci ostatnio zamontowali coś takiego:

    http://www.apator.com/pl/oferta/pomiar-energii-elekt
    rycznej/liczniki-energii-elektrycznej/liczniki-smart
    /otus-1

    Ma to moduł GSM, dokładnie HSDPA na Orange. Widocznie via GSM wychodzi
    taniej, niż doposażać każdą stację transformatorową w moduły komunikacyjne.

    --
    viktorius