  • Data: 2014-03-12 09:06:24
    Temat: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 11 Mar 2014 20:53:29 +0100, Maniek4

    > Ale co konkretnie?

    Zakup pieca gazowego to nie wszystko. Drugie tyle kosztuje instalacja.

    > To wszystko prawda, ale linkowales pompe do CWU
    > w kontekscie nizszych rachunkow.

    Właśnie rzecz w tym, że głównie w kontekście używalności.

    > A tak swoja droga to ciekaw jestem jaka bylaby
    > wydajnosc takiej pompy jako klimatyzatora

    To wentyluje 500m3/h, więc całkiem niemało. Ty, przy swoim zużyciu wody
    ciepłej, miałbyś pewnie epokę lodowcową w domu. ;P

    > no i komfort uzytkowania chyba dosc glosnego urzadzenia.

    To jest niewiele głośniejsze od lodówki, a przecież nie stoi w kuchni,
    tylko zazwyczaj w pomieszczeniu gospodarczym, łazience czy innej piwnicy.

    > Nie bylo mowy o klimatyzacji.

    To taki gratis, skutek uboczny grzania CWU.

    > Przy okazji widze tez, ze za chwile wszyscy sie dowiedza,
    > ze to dzisiaj w kazdym domu standard.

    Jak dla mnie to oczywiste. Nie dla wszystkich oczywiście, bo ludzie w
    naszym ciemnogrodzie nadal myślą, że w klimie grzybyipleśniechodujesię, że
    instalacja i utrzymanie kosztuje niewiadomojakiestraszniedużepieniądze i
    nadal snują, że tylko ci w bogatszych krajach mogą sobie na taki "komfort"
    pozwolić.

    > Jak bede myslal o klimatyzacji to rozwaze to co piszesz.

    Polecam. Od kiedy mam klimę w domu, życie niewielkim kosztem stało się
    przyjemniejsze. Dlatego między innymi w nowym domu cały system będzie
    grzewczo-chłodzący.

    > Poki co nie planuje i bede sie pocil zeby sie kapac.

    To niezbyt higieniczne się tak pocić. ;)

    --
    Pozdor Myjk