  • Data: 2014-03-12 09:19:28
    Temat: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 23:48:23 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Jaka pompa? Jaka instalacja?

    A jakie to ma znaczenie!? Napisales ze ogrzewanie pompa z cop nawet
    powyzej 4 jest drozsze od wegla. Udowodnilem, ze nie jest. Wiec nie zaczynaj
    teraz glupawej dyskusji jaka instalacja i jaka pompa.

    > To, że sam agregat potrafi osiągnąć COP = 4 nie oznacza, że instalacja
    > PC jest eksploatowana z taką sprawnością.

    Moja osiaga nawet wspomniane 6 na samym poczatku sezonu gdzie z ziemi
    mam 12stC, a do CO leci 24stC. Przez wiekszosc sezonu COP jest w granicy
    4 zeby spasc pod koniec sezonu do 3,5. Srednia wychodzi na pewno
    w okolicy 4 lub wyzej.

    > Ty cały czas porównujesz najwyższy osiągalny COP agregatu.
    > Ja natomiast odnoszę się do rzeczywistych parametrów w rzeczywistej
    > instalacji, osiągalnych przez agregat potrafiący uzyskać COP=4

    A ja pisze o swojej instalacji z polska pompa za 13k pln. I nie bredz mi tu
    o COP agregatu bo cala instalacje mam bardzo dokladnie opomiarowana i nie raz,
    nie dwa udowadnialem COP >4.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.