  • Data: 2014-03-14 14:07:01
    Temat: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-14 08:44, Myjk pisze:

    > Sprawność domowych pieców na poziomie 80% to bajka producentów i pobożne
    > życzenia użytkowników żeby im się lepiej spało.

    Nie pobożne życzenia, lecz uzyskane parametry tyle, że w warunkach
    laboratoryjnych i nie 80% lecz nawet 90%
    Osobiście używam kotła, o zmierzonej w laboratorium sprawności 85,5%
    Oczywiście w warunkach normalnego użytkowania nie osiągnę takiej
    sprawności, ale powyżej 70% jest całkiem realne.
    Kocioł czyszczę co 2-3 tygodnie przy pomocy zwykłej szczotki/zmiotki, a
    ponieważ utrzymuję temperaturę wody w kotle powyżej 60 stopni Celsjusza
    to na ściankach znajduje się niewielka warstwa kurzu, który się nie
    klei, bo nie występuje roszenie pary wodnej.
    Kocioł jest mocno oczujnikowany i dokładnie wiem, kiedy muszę iść go
    wyczyścić, a czyszczę o wiele częściej niż jest to potrzebne.

    > :P Te piece mają
    > niewłaściwe konstrukcje (kompaktowość), w większości czasu pracują na zbyt
    > niskich temperaturach oraz na zbyt "topornym" paliwie aby osiągać
    > sprawności choćby zbliżone do poziomu piecy przemysłowych.

    Kotły przemysłowe wcale nie mają wyższej sprawności. Teoretycznie sam
    proces spalania w kotle przemysłowym może osiągnąć nawet nieco powyżej
    90%, ale poza samym spalaniem taki kocioł wymaga kosztownych w
    eksploatacji urządzeń: transportery węgla, młyny węglowe, które mielą
    węgiel na pył, pompy obiegowe wody kotłowej, urządzenia odpylające,
    elektrofiltry. Te wszystkie urządzenia pochłaniają część wyprodukowanej
    energii elektrycznej, dlatego ogólna sprawność takiego całego układu
    kotłowego jest podobna do sprawności kotła węglowego w domu.

> [...]
    > że większość domowych piecy jest przewymiarowana (sprzedawca: a wie pan,
    > kupisz pan większy piec, to rzadziej trzeba będzie dokładać, sic!) co jest
    > często głównym gwoździem do trumny. Do tego dochodzą źle wykonane kominy,
    > instalacje, etc. co ma znaczny wpływ na sprawność samego pieca.
    >
    > REALNIE, domowy piec węglowy daje ledwo 60% (ekogroszek) i to gdy będzie
    > dobrze dobrany, oraz napotka na stałe, dobre warunki do pracy. W większości
    > śmieciuchów i przy (nie)umiejętnościach większości domowych palaczy, ta
    > wartość oscyluje przy 30-40%, i trochę więcej przy górnym spalaniu.

    Dobra konstrukcja kotła jest tak wykonana, że nie zarasta aż tak szybko
    (pionowe kanały wymiennika) lub umożliwia częste, nawet codzienne
    czyszczenie kotła (poziome kanały wymiennika z drzwiczkami od przodu).
    Te 30-40% to trochę przesadzasz, zwłaszcza przy kotłach dolnego spalania
    i kotłach retortowych. Myślę, że sprawność powyżej 60% to każdy kocioł
    uzyska "z palcem w d....".