  • Data: 2009-07-12 21:13:31
    Temat: Re: ALTHERMA
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    yarecky wrote:
    > Witam Was.
    >
    > Rozważam grzanie domu Althermą firmy Daikin. Dom ma <140m kw.
    > powierzchni, stąd zalecano mi pompę 8,4kW.
    > Czy ktoś stosuje to rozwiązanie? Jak wygląda w rzeczywistości
    > skuteczność tej pompy?
    > Czy opłaca się oprócz tej pompy instalować instalację solarną - wszak
    > wiosną/latem/jesienią jej sprawność powinna być b.wysoka?

    Ja stosuję i montuje też :)

    w ostatnią zimię ogrzewałem pompą ciepła dom ok 120m2 z dobrym skutkiem.

    oczywiście dom im lepiej ocieplony tym sensowniejsze jest stosowanie
    althermy.

    drugie oczywiście to ogrzewanie podłogowe (tylko)

    imho dodawanie solara do Althermy mija sie lekko z celem bo altherma w
    okresie ciepłym daje bardzo wysoki COP.

    warto sie zastanowić nad funkcją produkcji wody lodowej i klimatyzacji która
    jest dostępna w niewielkiej różnicy do althermy tylko grzejącej. Ja jeszcze
    tego nie zamontowałem do końca ale prawdopodobnie to uruchomię.

    Jestem z Krakowa jakby co :)