  • Data: 2020-01-10 09:28:17
    Temat: Re: Absurd z segregacją śmieci - spisek?
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-01-09 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > ?
    > U mnie jest i na niesortowane i obok stoja dwa duze na folie makulature
    > metal (wrzucasz razem) a 30 metrów dalej na stłuczkę.
    > Pytanie czy oni beda sprawadzac czy we frakcji niesortowanej sa elementy
    > które powinny isc gdzie indziej czy raczej beda sprawdzac to czy frakcje
    > sortowane sa posortowane odpowiednio. Na razie obstawiam wariant nr 2.

    A ja obstawiam wariant 1.
    Z tym, że twoje niesortowane to po prostu "Pozostałe po segregacji". One
    idą od razu na wysypisko, te z kolorowych pojemników/worków idą na
    sortownię.
    Jak ktoś deklaruje że daje niesortowane, to dostaje większą opłatę za to
    i nie podstawiają mu dodatkowych pojemników na segregowane, bo przecież
    nie segreguje.
    Gdzieś mignęła mi informacja, której juz nie mogę odszukać, ze wysypisko
    dostało karę. Bo po kontroli z ochrony środowiska okazało się, że te
    wysypywane od razu na wysypisko mają w sobie rzeczy, które powinny być w
    tych kolorowych. Dlatego te kontrole u mieszkańców. Ich dupochron, bo
    kara nie była mała i mandat dla mieszkańca tego nie zrekompensuje.
    Wychodzi na to, że mandat jest karą/motywatorem, bo zysk z niego żaden w
    obliczu kary z ministerstwa.

    --
    viktorius