  • Data: 2013-12-19 21:05:44
    Temat: Re: Aby lepiej sie zylo.
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-12-19 18:58, Ghost wrote:
    > Ale moze ktos podac tresc decyzji sadu, bo mi nie chce ta wspaniala
    > strona sie pokazac (druga strona)

    Pisemnego uzasadnienia jeszcze nie ma, ale wyrok możesz sobie obejrzeć
    tu http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/63434B2B6A

    Natomiast ustne uzasadnienie przedstawione przez dziennikarza jest
    następujące (cytat z rzeczonej strony):

    "W środę Naczelny Sąd Administracyjny orzekł inaczej - uchylił wyrok
    warszawskiego WSA i przyznał rację izbie skarbowej (sygn. II FSK 2959/11).

    Uzasadniając wyrok, sędzia Andrzej Jagiełło powiedział, że WSA błędnie
    zinterpretował przepisy dotyczące naliczania podatku za korzystanie ze
    służebności. Zdaniem NSA art. 13 ust. 3 ustawy o podatku od spadków i
    darowizn jest jasno sformułowany, a wykładnia zastosowana przez WSA była
    rażąco sprzeczna z jego treścią.

    NSA nie znalazł również powodu, by skierować pytanie w tej sprawie do
    Trybunału Konstytucyjnego. Zdaniem NSA rozpatrywany przez sąd
    jednostkowy przypadek nie przesądza o wątpliwościach natury konstytucyjnej."

    BTW, ciekawe (ale nie aż tak, ażeby chciało mi się sprawdzać), czy są
    jakieś wyłączenia dla służebności przesyłu.

    Jeśli nie ma to coś mi się wydaje, że będzie się działo ...

    Piotrek