  • Data: 2012-03-01 06:57:32
    Temat: Re: Adam jak Twoje zuzycie energii?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Po prostu jak sobie policzyłem, to ogrzanie metra kwadratowego w
    bloku
    > kosztowało mnie blisko 4-krotnie więcej, niż w domu. I... tamto
    > ogrzewanie temu nawet do pięt nie dorastało...
    > Tu mam ciepło tak jak chcę, a tam głowice termostatyczne rozkręcone na
    > maxa, grzejniki niby ciepłe, ale w mieszkaniu zimno. Tak tam było.

    Zależy jaki blok , jak ocieplony, jak położony i itd ...

    Ja kupiłem mieszkanie w nowym bloku w 2003r. Był to nowy blok. Wszyscy
    mieli zamontowane liczniki ciepła (cyfrowe w GJ). Liczniki były na
    klatkach schodowych i każdy miał własne niezależne ogrzewanie.
    Spółdzielnia miała własną kotłownie.
    Mój blok był na skarpie , z pięknym widokiem na lasy , był
    rewelacyjnie położony (słońce niemalże cały dzień w salonie).
    Ogrzewanie połozone pod wylewką (prawie podłogówka ;) + grzejniki.
    Od początku zużyłem ciepła w skali roku za około 1000zł , w tym
    większość tak naprawdę płaciłem za nie zużyte przezemnie ciepło
    (ogrzewanie klatek schodowych (4 klatki schodowe) , 2 suszarni +
    straty ciepła i co tam jeszcze). Zużycie miałem małe ...
    Aż do końca 2010r płaciłem za mieszkanie 65m2 (4 osoby) około
    350-400zł. Po mroźnej zimie i po podwyżkach za ogrzewanie płaciłem
    około 450zł miesiecznie ...
    W mieszkaniu miałem 20 stopni ...

    Mieszkałem na małym osiedlu pod miastem.

    Stare mieszkania są kiepsko ocieplone. Mają często nieszczelne okna.
    Mają też niezbyt "sterowalne: grzejniki żeliwne ...
    Tam ludzie sterują "ogrzewaniem" za pomocą otwierania okien ...
    To nie wpływa zbytnio na niskie rachunki ...

    > Blok kompletnie nieocieplony - 30 cm litego betonu i nic więcej.

    I tutaj mam odpowiedź. Zupełny brak ocieplenia , zapewne stare okna ,
    zapewne stare grzejniki i stare "przyzwyczajenia" ...