    From: yarecky <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Adam jak Twoje zuzycie energii?
    Date: Sat, 03 Mar 2012 17:42:01 +0100

    > Jest to możliwe:)
    >
    > Jedna osoba na grupie uzytkuje PC powietrze - woda.
    >
    > Można zapytać dlaczego taką wybrał.
    >
    > A co ciekawe jego rachunki nie są az tak wysokie, na pewno nie raz wyższe
    > niz rachunki Adama.
    >
    > Pewnie jak by mięli równie dobrze zadbane ocieplenie jak samo wykończenie
    > domu to nie płaciliby 4k tylko 2k.

    Czuję się wywołany do tablicy ;)

    05.02.2012 - 8077kWh
    19.02.2012 - 8617kWh (+540kWh / 14 dni - średnio 38,6kWh/dzień - CO+CWU)
    03.03.2012 - 8813kWh (+196kWh / 13 dni - średnio 15,1kWh/dzień - CO+CWU)

    Jutro mijają 2 lata od uruchomienia PC w naszym domu. Te 8813kWh to
    zużycie energii od rozruchu pompy.

    04.03.2011 było 4570kWh.
    Za cały rok wyszło 4243kWh - czyli ok. 1612pln (CO+CWU).
    Za całą zimę (11.09.2011 - 03.03.2012) - 3260kWh - ok. 1240pln.

    Od 11.04.2011 (5079kWh) do 11.09.2011 (5555kWh) - czyli za 5 m-cy bez CO
    wyszło ok. 476kWh - ok. 150pln.

    Dlaczego wybraliśmy powietrzną PC?
    Kiedy szukaliśmy PC (gaz będzie może za 20 lat), oferty na pompę
    gruntową zaczynały się od 30kpln (pompy z bezpośrednim odparowaniem).
    Do tego rycie działki i wieczna troska o wymiennik gruntowy.
    Prawdopodobnie trzeba by było też inwestować w solary, bo zużywamy sporo
    ciepłej wody.
    Dodatkowo mitolodzy straszyli słabym COP i wydajnością - ale mieszkamy
    we wschodniej WLKP i zimy nie są tu tak srogie jak w górach.

    Liczyłem się z kosztami ogrzewania wyższymi o 500pln/sezon w przypadku
    pompy powietrznej, porównując do pompy gruntowej.
    Miałem duszę na ramieniu, kiedy zapowiadali -26st. ale dała radę nawet
    przy niższych temperaturach, wspomagając się grzałkami.

    Ocieplenie chatki robiłem sam, starając się usunąć wszystkie mostki.
    Różnicę pomiędzy piecem na węgiel a PC (jakieś 10kpln) zarobiłem
    popołudniami, klejąc styropian, układając podłogówkę, wełnę itp.
    Gdybym budował jeszcze raz - zrobiłbym to samo, ale na płycie fundamentowej.
    Wyszło jak wyszło - jesteśmy bardziej niż zadowoleni.

    > pozdrawiam
    > AT

    pozdrawiam,
    yarecky.