  • Data: 2021-12-20 22:09:38
    Temat: Re: Agregat prądotwórczy Proton 3
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 20 grudnia 2021 o 21:05:13 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):
> [...]
    po 4 złote za litr, mniej więcej taka cenę pokazuje google. Do tego silnik
    wysokoprężny będzie miał z 10 tysięcy roboczogodzin do remontu a nie półtora jak
    benzynowy. Albo benzynowy czterosuwowy i od razu go zagazujesz. Jak masz gaz z rury
    to żeby na gaz z rury pracował a jak nie to na jedenasto kilogramowe butle.
    Optymalnie żeby miał chłodzenie wodne. Ponad 70% paliwa idzie na straty w ciepło.
    Przy chłodzeniu wodnym można by z tego odzyskać z 70%. W takim układzie, znaczy się
    zagazowany i z chodzeniem wodnym, kilowatogodzina w pradzie wyszła by na poziomie tej
    z elektrowni i bonus w postaci ciepła w ilości 3 razy takiej jak prądu. Taki agregat
    z demobilu można wyrwać. I nic nie szkodzi że byłby z 1965 roku.
    > Nawet lepiej, można wentylator podłączyć kanałem do domowej wentylacji i
    > wietrzyć, a układ pompy wody do podgrzewania basenu nawet. Jeśli się
    > latem podłączy kompresor to można przerobić na klimę :) a po podłączeniu
    > jakiejś skrzyni biegów to nawet młynkomikser by był na giętkim wale czy
    > karuzela dla dzieci w ogrodzie. Na wypasie to podłączyć całość na
    > jakichś saniach i zrobić kampera na wycieczki :) a po wycieczce,
    > wyciągamy agregat i znów karuzela działa :]

> [...]
    Kto bogatemu zabroni. Dasz wiarę że jest tutaj jeden jebniety co zamiast z pustej
    działki grabie i szpadel zabierać do domu zrobił instalacje z fotowoltaika i
    wiatrakiem żeby pilnować żeby ktoś szpadla nie zajebał.