    From: barcys <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Awaria pieca na ekogroszek
    Date: Sun, 17 Apr 2011 14:35:25 +0200

    On 2011-04-17 13:22, Piotr wrote:

    > Tu mnie trochę uspokoiłeś że nie kupiłem bubla, choć sprzedawca nic nie
    > wspominał o takiej "normalnej" sytuacji. Nie mówił też nic o konserwacji
    > mechanizmu po sezonie. Czy po sezonie grzewczym są jakieś możliwości
    > żeby przedłużyć żywotność tego mechanizmu? Np wyjąć ślimak, oczyścić i
    > przesmarować - czy to jak umarłemu kadzidło?

    Trudno powiedzieć czy rozmontowywanie i czyszczenie po sezonie coś da,
    może uda ci się to przedłużyć o jeden sezon może nie. U mnie ślimak
    ukręciło po 2 sezonie z tym że mój piec grzeje też wodę poza sezonem
    grzewczym tak że nie było to 2x po 6 miesięcy tylko 2,5 x 12 miesięcy.
    Ślimak skorodował i ukręcił się jakieś 15 cm przed końcówką, wygląda na
    to że tam skraplała się woda i go żarło (z przodu za ciepło z tyłu zbyt
    zimno).
    Można kupić, tyle że dużo drożej, ślimak ze stali nierdzewnej być może
    wówczas problem pojawiłby się dużo później.
    Pozdrowienia
    Bartek