    From: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Bezprzewodowy sterownik grzejnik??
    Date: Thu, 23 Apr 2009 12:17:52 +0200

    news:gspboo$8gb$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > ??? Ale zdajesz sobie sprawe z tego, ze regulacja pogodowa polega na
    > zmianie docelowej temperatury wody?

    Tak zdaję sobię sprawę - tylko co ta uwaga wnosi do tej konkretnie dyskusji?

    Człowiek ma mieszkanie 80m2 z grzejnikami. Nie wiemy na którym piętrze,
    jakie
    ma ściany zewn. (kierunek geogr.) i zastanawia się czy wywalić 2kzł na
    bezprzewodowe sterowniki. Zaproponowałem zestaw centr. sterownik w kotle
    + regulatory na grzejnikach (z opcją, że w sterowniku można będzie sobie
    zrobić dobową regulację jeśli będzie potrzebna) - proste, tanie i skuteczne
    w 90% przypadków rozwiązanie. I nie trzeba kuć ścian (domniemywam, że
    to było m.in. powodem szukania 'bezprzewodówek').

    I dyskusja z powrotem zaczęła zmierzać ku 'lepszym' rozwiązaniom (Twój
    poprzednik) - 'pogodowym'. Dla mnie to 'rozwiązanie pogodowe lato/zima'
    to jest coś czego najbardziej banalnym erzacem jest właśnie wyłącznik
    ON/OFF (zima -> trzeba grzać -> ON, lato -> nie trzeba grzać -> OFF).
    Może nie napisałem tego zbyt czytelnie, ale '' miały oznaczać przenośnię.

    Dla mnie w tym wypadku pogodówka (klasyczna) jest mniej więcej tak samo
    bez sensu jak te bezprzewodowe sterowniki -> przerost formy/marketingu
    nad treścią bez ekonomicznego uzasadnienia.

    I wracając do wątku - jeśli uznajecie, że macie dla Marcina lepszą niż moja
    propozycję (praktyczną z uwzględnieniem stosunku: zysk z inwestycji do
    ceny)
    - z pewnością będzie Wam wdzięczny za jej przedstawienie. Chętnie i ja się
    czegoś nauczę.
    Janusz Pawlinka