    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Biały dach - dla tych, co jeszcze mogą wybrać
    Date: Thu, 12 Apr 2012 03:49:22 -0700 (PDT)

    On 11 Kwi, 19:37, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Widzę że podobnie myślisz jak ja :), właśnie też mi chodzi taki po głowie
    > kolektor
    > i może coś latem zmontuję, na razie robię rozeznanie cenowe i już
    > wiem że z miedzi go nie polutuję, bo sama miedz (rurki)+ trójniki + zwykła
    > szyba wyszło
    > mi prawie 500zł a brakuje jeszcze blachy na obudowę (50zł alu), pianki i
    > jakieś drobiazgi.
    > suma sumarum jest bez sensu bo najtańszy chińczyk kosztuje 800zł a wątpię
    > aby mój był lepszy.

    I tu wlasnie widac elegancko na ile ten przemysl jest konkurencyjny.
    Rezultat garazowy jest podobny do przemysłowego (+- 20-50%).
    No chyba ze czesci masz z odzysku (np stare panele kaloryferowe). A
    blacha ze złomu.

    > Ale dzisiaj się dowiadywałem ile kosztują rurki stalowe cienkościenne i
    > wychodzi mi znacznie
    > taniej, można by się zmieścić w 350zł, zastanawiam się czym szybę zastąpić
    > bo 170zł to sporo.

    Szybe zostaw w spokoju. Wymiana na plastik niewiele zmieni. A szyba
    jak nie dręczona to dlugo moze polezec i grad jej tak szybko nie
    zabije.
    U nas bardzo rzadko sie zdarza taki ktory by 4mm szybe stłukł.
    Juz raczej niewprawne mycie takiej szyby ja uszkodzi.
    A poliweglany dosyc szybko sie degeneruja od slonca.
    Widze to po sznurkach na pranie, butelkach pet, czy innych plastikach
    jakie sie na podworku trafiaja. Trudno bylo by znalezc cos trwalego i
    tanszego niz szklo.

    Nawet lustra nie sa takie drogie. Za lazienkowe w zeszlym roku
    zaplacilem jakies 100zl/m2.
    To juz wiecej jakis fikusny montaz by wyszedl w wariancie
    heliostatowym...