eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe. › Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Date: Fri, 29 Nov 2013 10:00:34 +0100
    <l77dcd$klj$1@speranza.aioe.org>
    <a...@g...com>
    <l78clr$l5d$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>

    >Kaszpir, ale naprawsdę trudno uwierzyc w ta sterylnie czystą kotłownię i
    >bezobsługowość palenia weglem.

    Nigdzie nie pisałem o sterylności ...

    Pisałem wielokrotnie że można ograniczyć do minimum poziom zabrudzeń
    odpowiednio ładując opał (a większość źle ładuje opał) stosując opał tylko
    workowany.
    Należy kupić też taki kocioł który ma poziome kanały , bez żadnych udziwnień
    konstrukcyjnych.
    Ja u siebie mam 2 półki i jeden "skrobak" do czyszczenia. Syf "zdrapuje" od
    góry i spada na niższą półkę a potem bezpośrednio do popielnika.
    Jest to u mnie niezbyt męczące i mało brudzące zadanie. Co najwyżej mam
    brudną dłoń w którym trzymam skrobak.
    Tyle że ja już się interesowałem czyszczeniem jak kupowałem kocioł.
    Popiół wyjmuję z całym "koszem" i wywalam w całości.
    Po załadunku myję mopem kotłownię.
    Na prawdę można ograniczyć do minimum syf.
    Ja już pokazywałem zdjęcia z kotłowni że w kotłowni jest regał (spiżarnia)
    jak i pralnio-suszarnia.
    Jak się dba to się ma ...

    >Ani to bezobsługowe, ani czysta robota a i to że kocioł ma nalepke
    >"certyfikat ekologiczny" o niczym nie świadczy.

    Oczywiście że nie jest bezobsługowe , ale dzięki elektronice i podajnikowi
    obsługa kotła zajmuje dużo mniej czasu niż kiedyś w zwykłym kotle bez
    elektroniki i podajnika.

    >Ludzie używaja kotłów na paliwo stałe tylko ze względów ekonomicznych- bo
    >tańsze na etapie inwestycji(chociaz teraz kotły gazowe juz maja rosądne
    >ceny) i tańsze w eksploatacji w >stosunku do gazu czy prądu.

    No tu Ameryki nie odkryłeś ;)
    Ja kupowałem ze względu na możliwie najtańsze koszty eksploatacji i z
    kosztów jestem zadowolony.
    Jak komuś zależy na komforcie to decyduje się na gaz/prąd
    Dla mnie nie był to priorytet , ale w przyszłości chce kupić pompę , ale nie
    zależy mi na czasie.
    Czekam aż ceny spadną , sprawność (COP) pomp powietrznych wzrośnie , kocioł
    mi się rozsypie i wtedy kupię :)

    >PC jakąś alternatywa tu jest- skoro faktycznie można zjechac z kosztami
    >ogrzewania w okolice 1500-2000zł to spory argument.

    Zapewne tak. Tyle że u mnie takie mam już koszty ogrzewania i staram się
    jeszcze je ograniczyć ...
    Więc dla mnie jakieś wielkie inwestycje , bufory , staranie się na siłę aby
    pompa działała tylko w II taryfie po to aby płacić tyle samo lub delikatnie
    mniej nie mają zbytnio sensu ekonomicznego ...