    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    <o...@l...harvard.local> <lgra8b$9np$1@news.task.gda.pl>
    <o...@l...harvard.local> <lgsa95$ik$1@news.task.gda.pl>
    <o...@l...harvard.local> <lgspls$9ag$1@speranza.aioe.org>
    <o...@l...harvard.local> <lgul8k$hpr$1@news.task.gda.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <lh9flq$gam$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Sun, 30 Mar 2014 20:15:45 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 30.03.2014 o 18:10 Andrzej Lawa <a...@l...com> pisze:

    > Tylko jakoś nikt ich nigdy nie widział poza dość hermetyczną grupką
    > oszołomów.
    >
    > [ciach]
    tego nie potrafię skomentować - widzę tylko zdjęcia w necie, lub książkach.
    Naoczni tego nie widziałem.

    > Tak dawno temu nie było żadnej cywilizacji, a i gatunek ludzki dopiero
    > się zaczynał pojawiać (jakieś ćwierć miliona lat temu, wg innych
    > szacunków raczej bliżej 100 tysięcy).
    >
    > [ciach]
    Masz 100% pewność?

    > Kłamiesz.

    "Rutynowa procedura określania wieku skamieniałości rozpoczyna się od
    korelacji wiekowej zawierających je warstw skalnych. Określa się ich
    następstwo przestrzenne, odpowiadające kolejności powstania, i łączy ze
    sobą formacje skalne z różnych miejsc świata o identycznym (lub
    przynajmniej podobnym) wieku. Tym sposobem przejść można od warstw ze
    skamieniałościami, których wiek chcemy poznać, do formacji skalnej uznanej
    za standard (reper) jednostki czasu geologicznego. Ewolucja biologiczna to
    jednak proces bardzo powolny, o rezultatach widocznych w anatomii po
    upływie setek tysięcy (jeśli nie milionów) lat. Dokładność korelacji
    ewolucyjnej jest więc ograniczona. "

    "Metoda paleontologiczna (biostratygraficzna) - polega na ustaleniu wieku
    skał na podstawie znajdujących się w nich skamieniałości przewodnich,
    czyli takich, które żyły dość krótko, ale za to były bardzo
    rozpowszechnione (ich szczątki znajdujemy w wielu miejscach kuli
    ziemskiej); znajdując szczątki tych organizmów w formacjach skalnych
    położonych w różnych miejscach na kontynencie, możemy wnioskować, że skały
    te powstały w tym samym czasie."

    > Wow. Cholernie długie/grube musiały być te pnie.
    >
    > Źródło?

    tu masz jedno zdjęcie:
    https://eternityandfingerprints.wordpress.com/author
    /waszti/page/2/
    (nie komentuj treści, nie czytałem)

    tutaj masz kilka:
    http://popotopie.blogspot.co.uk/2013/05/kolumna-geol
    ogiczna-faszerstwo.html
    (nie komentuj treści, nie czytałem)

    O tych drzewach czytałem w książce, nie pamiętam niestety w której.

    > To nie granit, ignorancie, tylko piaskowiec. Pięknie się tnie
    > miedzianymi piłami i poleruje piaskiem.

    Tutaj piszą, że to jednak granit:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Sacsayhuam%C3%A1n

    TG