eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBonusowe pytanie rozliczenie sie z elektrownia - fotowoltaika. › Re: Bonusowe pytanie rozliczenie sie z elektrownia - fotowoltaika.
    From: Lisciasty <l...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Bonusowe pytanie rozliczenie sie z elektrownia - fotowoltaika.
    Date: Mon, 6 May 2024 11:44:40 +0200

    W dniu 06.05.2024 o 01:17, ptoki pisze:

    > Wygrzebalem te tauronowe przykladowe faktury.
    > Tam jest tak ze licza oddane i pobrane. Oddane mnoza przez 0.8 (pisza ze
    > miedzy 1 a 0.8 ale bstawiam ze te 20% zajumaja) odejmuja od pobranych i
    > kosza za te pobrane plus przesyl.

    No to jak wiesz jaki masz system rozliczeń to po co pytasz?

    > Ale te 300L mozna nagrzac do 90.
    > Albo grzac cegly w piecu akumulacyjnym.

    Tak, można też stopić sód ewentualnie parafinę, albo odparować wodę i
    trzymać to w chmurze. Jak chcesz druciarstwo to można wymyślać wiele
    sposobów :]

    > Do zimy nie starczy (liczylem tu kiedys akumulator na 800 stopni o
    > ekwiwalencie 4 ton wegla) Ale na pare chlodniejszych dni pomoze.
    > Zawsze to lepiej niz pompa ciepla przy -20 i ordynarne grzanie pradem -
    > grzalka.

    Tak z pewnością robienie akumulatora na 800 stopni to ekstra pomysł :P

    > No wlasnie w tauronie jakos inaczej pokazuja. No nic. nie dramatycznie
    > ale widze ze kombinuja jak moga coby prosumenta wycyckac.

    No to wiesz w jakim systemie jesteś czy nie? :>

    > Szokujaca nie, ale sporo wiecej niz zwyklemu domowi trzeba.
    >
    > Bo stale 8kW to juz jest duzo jak na dom a tu dwa razy tyle

    Co znaczy zwykłemu domowi? Ja od 8 lat mam pompę ciepła i 10kW to było
    akurat na styk jeśli chodzi o grzanie i zużycie normalne. A nawet klimy
    nie mam. 10kW foto to teraz minimum socjalne a nie "dużo" :>
    Dużo to jest tyle co mam teraz czyli 27. Ale dla mnie to akurat nie jest
    dużo bo zjadam wszystko.

    L.