  • Data: 2009-10-17 22:03:45
    Temat: Re: Brak prądu i c.o.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hbcle4$8kr$1@news.onet.pl...

    > No właśńie... bo może jestem 'nie na czasie', ale może mi ktoś
    > łopatologicznie wytłumaczyć co mogę stracić/jakie mam ograniczenia kiedy
    > chcę zrobić c o grawitacyjne bez pompki, albo z pompką, ale tylko jako
    > wspomaganie?

    Nic nie stoi na przeszkodzie wstawic pompke do obiegu grawitacyjnego. Pompka
    szybciej rozgrzeje grzejniki w pokojach, kociol moze pracowac na nizszej
    temperaturze i ogolnie same korzysci. Mialem taki uklad bez pompki i obecnie
    z pompka. Roznica to prawie przepasc.

    > Miejsce na kocioł c o jest obniżone w stosunku do posadzki na parterze o
    > ok 40 cm, podłogówki raczej nie chcę, a jak zrobię to tylko w łazienkach

    Z tym kotlem obnizonym to niestety JS ma racje. Sam jestem uzytkownikiem
    takiego kotla w mieszkaniu w starej chalupie bez obnizenia, bo to drugie
    pietro. Cala instalacja dziala i grawitacyjnie i z pompka. Nie ma zadnej
    potrzeby obnizania kotla.

    > i nie podłączoną do c o, tylko do prądu - jako dogrzewanie wspomagające,

    Podlogowka to fajna rzecz i szkoda w dzisiejszych czasach z tego rezygnowc.
    A skoro i tak sie pali, to po co placic jeszcze za prad?

    > chcę zasobnik do c w u i... może jakiś mały buforek - zbiornik na kilkaset
    > litrów dla podtrzymania ciepła w instalacji bez pracy pieca - np w nocy...
    > Czy w ogóle bufor bez pompki ma sens?

    Jakos trudno to sobie wyobrazic, ale moze jakim cudem bedzie dzialac.

    Pozdro.. TK