  • Data: 2009-04-07 22:19:33
    Temat: Re: Brama garazowa kontra mostki cieplne...
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:277c2597-bcd0-4acd-9639-

    > Jezeli BRAMA ma miec wymiar 250cm to mury musza byc o pare (nascie?)
    > cm wezsze. Tak naprawde to najpierw robisz otwor, a brame zrobia Ci
    > przeciez pod wymiar :)

    Tej tezy to ja bym nie byl taki pewien. To znaczy zrobia na wymiar, pytanie
    tylko za ile. Sugerowal bym zorientowac sie w cenie takiej operacji. Jak
    wstawialem w zeszlym roku, to roznica w bramach Wisniowskiego pod wymiar i
    standardowa byly niestety znaczne.

    > Koniecznie dociepl przynajmniej 2-3cm styro (ja
    > daje 5cm) "bok" porothermu (boki i gore tez!!), inaczej bedzie to
    > baaardzo duzy mostek cieplny :) No i pamietaj ze prowadnice bramy
    > musza byc przymocowane do muru, wiec przy zamawianiu nie podajesz
    > wymiarow swiatla (ocieplonego) tylko murow :)

    Dodal bym jeszcze od siebie, jezeli moge obejzenie dokladne bramy zanim
    zacznie sie co kolwiek robic z tym otworem bramowym. Jak pamietem nie ma
    wlasciwie mozliwosci ocieplenia glifu bramy segmentowej bez zawezenia samego
    wjazdu. Mocowanie bramy wypadac musi w scianie. Odleglosci miedzy kolkami a
    prowadnicami sa tak male, ze nie ma mozliwosci wymurowania szerszego otworu
    i ocieplenia samego glifu, no moze centymetr, zachowujac jednoczesnie
    odpowiednia grubosc naroznika do ktorego przykrecana bedzie brama. Jak sadze
    tak zawezony naroznik wypchnie kolek rozporowy w trakcie montazu, no chyba
    ze sciany beda ze zbrojonego betonu.
    Ja obejzal bym dokladnie bramy i zdecydowal sie na jakas przed murowaniem
    otworow i do tej bramy zaczal murowanie, choc to pewnie i tak nic nie da, bo
    one wszystkie montowane sa podobnie. Jedynym wyjsciem z sytuacji bedzie
    pewnie zrobienie bramy na indywidualnie zamowienie za znacznie wyzsza cene,
    lub zrezygnowanie z czesci szerokosci wjazdu na korzysc ocieplenia.

    Pozdro.. TK