  • Data: 2009-04-08 05:55:09
    Temat: Re: Brama garazowa kontra mostki cieplne...
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <a...@g...com> wrote:

    > Jezeli BRAMA ma miec wymiar 250cm to mury musza byc o pare (nascie?)
    > cm wezsze. Tak naprawde to najpierw robisz otwor, a brame zrobia Ci
    > przeciez pod wymiar :) Koniecznie dociepl przynajmniej 2-3cm styro (ja
    > daje 5cm) "bok" porothermu (boki i gore tez!!), inaczej bedzie to
    > baaardzo duzy mostek cieplny :) No i pamietaj ze prowadnice bramy
    > musza byc przymocowane do muru, wiec przy zamawianiu nie podajesz
    > wymiarow swiatla (ocieplonego) tylko murow :)

    Jezeli nie chcesz miec problemów, skonsultuj to z firma, w której zamówisz
    brame. Parenascie cm to przepasc - brame montuje sie do wegarków tuz przy
    krawedzi otworu. Do styropianu jej nie przymocujesz...
    Ja zmniejszalem swiatlo otworu bramy po 9cm z obu stron, poniewaz brama
    szersza o te 20cm byla drozsza od typowej o prawie 4 tys. zl!!! Podklejenie
    tych 9cm styropianem nie wchodzilo w gre, musialem wyjac kilka cegiel,
    zaszalowac i zabetonowac takie "slupki".
    http://picasaweb.google.com/bgladiole/DomWGladiolach
    II#5319674476655055986
    Mozna oczywiscie zamówic brame i pól metra szersza, lecz wówczas traci sie
    uszczelke, która chowa sie za wegarkiem.

    --
    Bartek