  • Data: 2012-08-09 12:04:38
    Temat: Re: Budowa a zdrowie
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" napisał w wiadomości grup

    > Tak naprawdę większości ludzi nie stać na dom. Dodatkowo niektórym lekko
    > odbija i przez lata mieszkali w kawalerce 30m2 a nagle dom muszą mieć
    > 200-300m2 bo ... sąsiad taki ma i jak wybuduje mniejszy to głupio będzie
    > Nagle dom 100m2 to dla nich stanowczo za mało ...
    > Bardzo często ludzie budują domy stanowcza na nich za drogie ...

    Bo tak się u nas od lat po wsiach budowało - stawiało się wielką "kostkę" bo
    i dziadkowie zamieszkają i dzieci, a teraz dzieci wolą iść na swoje i stoją
    wielkie domy częściowo puste i niszczeją. A jak się teraz ktoś chce na wsi
    wybudować i patrzy po lewej kostka, po prawej kostka obie po 200m2 to
    przecież _ON_ nie postawi nic mniejszego bo _JEGO_ stać!

    Za granicą śmieją się z nas że budujemy domy na pokaz i uważamy dom za coś
    wyjątkowego, a nie coś podstawowego.

    > Niestety żyjemy w kraju gdzie istnieje zima i trzeba taki dom też ogrzać ,
    > a czym większy metraż tym droższe ogrzewanie ...

    Niektórzy płacą 3tys za sezon za mieszkanie 60m2, a niektórym ta kwota
    wystarcza na ogrzanie trzykrotnie większego domu. Do tego w mieszkaniach
    jest sporo opłat wspólnych (jak np. zarządca czy sprzątanie klatki
    schodowej). Kiedyś w muratorze było zestawienie wszystkich opłat jakie
    trzeba ponieść przez 20 lat. Ogrzewanie, bieżące utrzymanie i remonty i
    wyszło, że różnica jest mniej więcej dwukrotna: utrzymanie mieszkania 50m2
    odpowiada domowi 100m2 a mieszkanie 100m2 odpowiada domowi 200m2.

    Ja się dziwię, że w Polsce tak mało popularne są domy o powierzchni 70-80m2
    Wybudowanie takiego domu kosztuje niewiele więcej niż kupno mieszkania, a
    wygoda większa, a różnicę w racie kredytu pokryje tańsze utrzymanie.

    Patrząc w ten sposób ja bym postawił odwrotną tezę. Ludzie kupują mieszkania
    na jakie ich nie stać. Mimo, że stać ich na domy :-)

    > Niestety u nas inwestor od początku nie ma pieniędzy i tak naprawdę nie
    > stać go na dom. Nie stać bo to nie on powinien wykonywać prace budowlane i
    > wykończeniowe a firma.
    > On powinien zarabiać pieniądze i zajmować się rodziną a fachowcy powinni
    > tym się zająć ...

    Dlaczego tak źle życzysz budowlańcom? By tak to działało budowlaniec
    musiałby zarabiać poniżej średniej krajowej, a tak nie jest. Dlatego
    przeciętnemu kowalskiemu opłaca się samemu budować bo więcej zaoszczędzi niż
    by w tym czasie zarobił.

    Dla przykładu za same fundamenty (wykopy, zbrojenie, szalowanie, zalanie)
    ekipa ode mnie chciała 12tys. Zrobiłem to z ojcem i teściem w w półtora
    miesiąca po godzinach! Aby tyle zarobić musiałbym pracować kilka miesięcy.

    Więźba 3 tysiące, a dla mnie dwa tygodnie roboty popołudniami. Itd... Itd...
    Gdy się dochodzi do instalacji to dopiero zaczyna się"jazda".

    Pomijam już zupełnie fakt, że gdybym zatrudnił ekipę to i tak zamiast w tym
    czasie pracować zarobkowo musiałbym ich pilnować, aby nie skończyć jak Kiki.

    > Mówienie że ktoś lubi całe dnie i nocy harować fizycznie i się wykończać
    > to zwykłe pierdolenie głupot ...

    Dlaczego wykańczać? Co takiego strasznego jest na budowie co miałoby
    wykańczać fizycznie? Jak na razie tylko kilka razy wróciłem do domu z budowy
    zmęczony fizycznie np. po zalewaniu schodów z betoniarki, a zwykle wracam
    tylko głodny, ale nie zmęczony.

    > Robi się to bo nie stać ich na wynajęcie fachowców ...

    Śmiała teza, ale IMO nie do końca prawdziwa. IMO prawda jest trochę inna
    robi się samemu przede wszystkim aby było zrobione dobrze, po drugie aby
    było zrobione w odpowiednim czasie a nie gdy fachowiec będzie miał czas a
    dopiero po trzecie aby zaoszczędzić.

    Pozdrawiam
    Ergie