    Subject: Re: Budowa wiaty garażowej
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: collie <c...@v...pl>
    Date: Thu, 19 Sep 2019 11:16:31 +0200

    > Jasne ze chemia walczyc z pokrzywami a potem nie wiedziec czemu dzieci z krotkimi
    rekami sie urodza. W necie ze dwa pierdyliony przepisow na surowki i salatki w
    ktorych pokrzywy wystepuja jako wazny skladnik. Opisane sa ze maja duzo rozsadnych
    dla czlowieka skladnikow. Nigdy nie byly ulepszane bo i po co.

    Ty, Benia... Przy tych pokrzywach przypomina mi się znany bon mot
    z Opowiadań Odeskich Izaaka Babla: "Benia mówi mało, ale Benia mówi
    smacznie. On mówi mało, ale człowiek ma chęć, żeby on jeszcze coś
    powiedział".

    Bo pokrzywa to roślina jakich mało, roślina, którą można do rany
    przyłożyć. I to dosłownie, gdyż działa przeciwkrwotocznie. A poza
    tym ma inne, liczne lecznicze zastosowania - ma między innymi
    działanie przeciwzapalne i antybakteryjne. Jest cennym źródłem
    witamin A, C, E i K. I to nie od dziś. Od wieków pokrzywę ceniono
    ze względu na jej właściwości lecznicze i wartości odżywcze. To
    raz. A dwa - jak w cycacie - jest świetnym produktem kulinarnym,
    a także wykorzystywana jest w kosmetyce. Mało tego, choć przez
    domorosłych ogrodników jest tępiona jako chwast, to znajduje
    zastosowanie w naturalnym w nawożeniu i ochronie roślin ogrodowych.
    Ba, pokrzywy przyciągają biedronki a biedronki to naturalni
    wrogowie mszyc. Czy trzeba więcej, żeby w ogrodzie zachować kącik
    z pokrzywami? Zatem za Poetą wołam: czyż nikt nie pamięta, że
    pokrzywa jest druh nasz szczery?! Kochajcie pokrzywę, chłopcy
    i dziewczęta, kochajcie do jasnej cholery! ;)