  • Data: 2015-05-20 15:51:26
    Temat: Re: Budujemy Polskę
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 20 maja 2015 14:49:02 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie wiem co "Wy" "zwykle" robicie, wiem co robi moja rodzina - prenumerują
    > RZ, PulsBiznesu i jakąś trzecią (nie pamiętam nazwy) i tyle.

    ja tam nie znajduje przyjemnosci w czytaniu prawniczych bzdur - a pewnie moje biuro
    rachunkowe kosztuje mniej niz prenumerata + czas poswiecony na czytanie tego.

    > Ale wiesz że gdzieś tam u podstaw tego wszystkiego leży demokracja i
    > socjalizm :-)

    okej - ale niech to nie bedzie fasada. Z wierzchu demokracja , wewnatrz mafia ktora z
    tego korzysta.

    > Owszem możemy to odrzucić, ale czy chcemy?

    > Jest kilka możliwości:

    ciekawym pomysłem jest całkowite zniesienie pitu a pieniadze brac z vatu lub/i
    podatku obrotowego - do przemyslenia

    > "Niestety" rozwój myśli społecznej doprowadził do tego że uznaliśmy
    > socjalizm za coś obowiązkowego - bogaci i zaradni finansują biednych.

    i bedzie gorzej - jesli sie zrobotyzuje produkcje to nikt nie bedzie mial pracy,
    zatem kormoracjom trzeba bedzie zabrac kase abe dac ja bezrobotnym którzy je wydadza
    na wyroby tychze korporacji :-) Luddyzm wraca :)

    > Z jednej stronu masz rację, że przydałaby się całościowa zmiana, ale z
    > drugiej nie zapominaj że to właśnie ustawa Wilczka (wzorowana na prawie
    > przedwojennym uchodzącym za jedno z lepszych w Europie) pozwoliła na
    > powstanie setek i tysięcy różnych przekrętów.

    abo ustawa wilczka była elementem porozumienia okraglego stołu. Sama w sobie ma duzy
    sens, a została wykorzystana do uwlaszczenia nomenklatury. Wiec nie ustawa jest zła
    -a porozumienie okraglostolowe.
    Normalnie uczciwe by było oprócz ustawy wilczka wprowadzic sankcje na przedstawicieli
    okupanta. Ale to inna dyskusja.

    > Proste prawo w połączeniu z sądami które podchodzą do prawa literalnie (a
    > nie wedle intencji) się nie sprawdzi. Dlatego _najpierw_ należy wprowadzić
    > zasadę że decyduje duch prawa a nie litera.

    nie chcialem dotykac sadów ale samo wyszło - w sądownictwie tez jest opcja zerowa
    niebedna. To co mamy teraz nie ma nic wspolnego ze sprawiedliwoscią, historycznie
    znów dlatego ze ta grupa wywodzi sie wprost z komunistycznego aparatu.

    A jesli juz przykładami - całkiem bieżący:
    rynek spirytusu skazonego jest obecnie bezlitosnie i bezprawnie wycinany przez słuzby
    celne
    http://polskiepiekielko.pl/celnicy-niszcza-jednego-z
    -ostatnich-polskich-producentow-skazonego-alkoholu/

    tyle ze w artykule nie ma wszystkiego - na ten oczyszczony z konkurencji rynek
    wchodzi, na tym samym prawie ino "swój" bodajze ktos z PSL-u.
    Dokładnie o tym wciąż piszę -rządzi mafia a jej miejsce jest na gałęzi lub na
    emigracji...

    b.