    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 20 Mar 2018 01:57:40 -0700 (PDT)
    Subject: Re: C i sterownik pokojowy czy pogodowy
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 marca 2018 01:19:00 UTC+1 użytkownik Sebastian Rusek napisał:

    > No ok, teraz rozumiem o co Ci chodzi, ale przecież Ty grzejesz podłogi
    > raz na dobę przez jakiś określony czas (rozumiem, że zależny od dobowej
    > straty temperatury wykazanej przez czujnik w domu?).

    Ja akurat grzeję pogodowo i mam bufor :-)
    Ale gdybym robił drugi raz - zamontowałbym zwykły, najprostszy sterownik
    pokojowy w centralnym miejscu każdej kondygnacji.

    Przy tym czujniku nie grzejesz raz na dobę, grzejesz wtedy kiedy czujnik
    zejdzie poniżej ustawionej temperatury.. :) Oczywiście warto mieć sterownik
    na dwie taryfy (dzień/noc) i podbijać temperaturę nocną, dzięki czemu
    pompa będzie mimo wszystko działać w większości w taniej taryfie.

    > Jaki jest problem
    > żeby ten czas dobrać na podstawie temperatury na zewnątrz?

    Moim zdaniem taki system nie będzie komfortowy. Nie będzie krzywej grzewczej
    więc jak chociaż raz się rozreguluje to potem pojawi się nadmiar albo
    niedobór ciepła w domu i system tego nie będzie w stanie skorygować.

    Z krzywą - oddawane moce są bardziej pod kontrolą :)

    > Wtedy krzywa
    > grzania byłaby funkcją czasu od temperatury. I w jednej i w drugiej
    > opcji są jakieś niewielkie wahania temperatury w ciągu dnia, ale
    > sterownik pokojowy i tak ma swoją histerezę i tak czy inaczej będą.

    Nie wiem w ogóle czy wtedy będzie to można nazwać sterownikiem pogodowym.
    Dla mnie pogodówka to sterowanie które działa w oparciu o krzywą grzewczą
    i działa 24/h. Ma najmniejsze wahania temperatury i podłogi o stałych
    temperaturach. Twoją propozycję możnaby rozważyć jakby mimo wszystko
    dołożyć jeszcze dodatkowy czujnik temperatury w domu i kontrolować, czy
    temperatura nie spadła / nie wzrosła powyżej jakichś wartości. Czyli taka
    pokojówka z prostym przewidywaniem co będzie za kilka godzin w domu ;)

    > Bufor to w ogóle jest niezbyt mądry pomysł bez względu na źródło ciepła,
    > bo kosztuje w ciul, potrzebuje własny pokój, a energii przechowuje
    > niewiele;) Tak, też mam bufor postawiony dla kominka;)

    Ja też. I też się zgadzam że to pomysł niemądry tylko dla PC :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.