    From: "Grzegorz" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Centralny odkamieniacz
    Date: Wed, 23 Jan 2013 01:05:49 +0100

    news:aba96181-d85e-4ee1-9efd-765d91650b42@googlegrou
    ps.com...
    W dniu wtorek, 22 stycznia 2013 23:36:55 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:

    > Proszę bardzo.
    >

    > Pytanie jest następujące:
    >
    > Jaka powinna być minimalna objętość kationitu aby w ciągu 1 godziny
    >
    > zmiękczyć
    >
    > skutecznie 500 litrów wody?
    >

    > 1. Kationit C100E.
    >
    > W karcie katalogowej zawarto informację, że może pracować z natężeniem
    >
    > przepływu
    >
    > 8 - 40 objętości złoża na godzinę.
    >
    > W ciągu godziny złożem o objętości 25L można zmiękczyć od 200 do 1000L.
    >
    > Karta katalogowa nie zawiera jednak informacji jak się złoże zachowuje
    przy

> [...]

    wsadzić opowieści dziwnej treści że ktoś ma twardą wodę i do tego w niej
    żelazo i mangan. I jak puści przez wymiennik o pojemności trzydziestu litrów
    to woda jest jak żywiec zdrój a na kranach i w łazience sam połysk. Wychodzi
    że takie cuda to tylko w Erze.

    Wychodzi na to, że tak.
    To i tak wg mnie wyszły duże wartości przepływu.
    Na zajęciach z inżynierii procesowej w laboratorium chemicznym wypływ
    mierzyliśmy w kroplach na minutę.
    Instalacje oferowane są znacznie niedowymiarowane

    To sprawa autosugestii. Ktoś kto wydaje kupę kasy na instalację dostrzega
    nagle większe jej efekty
    niż konstruktorzy zakładali. Ponadto tylko jedna osoba rozsądnie przyznała,
    że ma bo mieć musiała
    ale do wizji sprzedawcy to jeszcze daleko.

    Szkoda bo zastanawiałem się nad czymś takim do pralki.
    w/k