    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ceny kolektorów słonecznych
    Date: Mon, 24 Sep 2012 11:57:34 +0200

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:1f924da3-ef19-41bb-90d2-eb4b5ba5d9d1@googlegrou
    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 24 września 2012 11:20:06 UTC+2 użytkownik Maniek4
    napisał:
    > Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > W dniu poniedziałek, 24 września 2012 10:00:16 UTC+2 użytkownik Andrzej
    > Lawa

    > Nie doliczyly...

    > Guzik prawda.

    >Oczami wyobraźni widzę jak właściciel małego małego rodzinnego i co
    >najważniejsze polskiego sklepiku osiedlowego z własnego >zysku dopłaca do
    >klientów płacących kartą. Jest obok mnie kilka takich sklepików. Ceny mają
    >o 30% wyższe niż w marketach. Oko >bu Ci wyjęli żeby zarobić a Ty wciskasz
    >teksty że w takich sklepikach są Matki Teresy.

    Finalna cena produktu to cena zakupu plus marza, ktora powinna pokrywac
    koszty i zysk. W pierwszej kolejnosci pokrywa koszty, inaczej zaczynasz sie
    wysprzedawac, a zysk po prostu moze byc za maly w stosunku do alternatywnych
    rozwiazan, lub moze go nie byc wogole. Latwo zauwazyc, ze cena sprzedazy to
    korelacja kosztow i ceny zakupu. Jezeli cena zakupu bedze wysoka to nie
    oczekuj, ze cena sprzedazy bedzie niska. Marza natomiast nie moze byc zbyt
    wysoka, bo taka nie gwarantuje konkurencyjnosci na rynku. Wiec nie da sie
    ustalic marzy jaka sie chce. Innymi slowy jezeli marza jest zbyt niska to
    nie pokrywa kosztow i zysku, wiec interes trzeba zwinac. To samo kiedy marza
    bedzie zbyt wysoka, bo nikt tego nie kupi. Wiec nie da sie w cene sprzedazy
    wrzucic wszystkich skladowych kosztow dzialalnosci ot tak sobie podnoszac
    stale ceny. To tak jak z Twoja wyplata. Zarabiasz niby tyle samo, tylko
    wydajesz na paliwo, prad i zarcie ciagle coraz wiecej. Presja malych sklepow
    jest ilosc klientow to Twoja strona wyplaty. Z drugiej strony sa koszty, to
    Twoja strona zakupow. Wydawac mniej nie bedziesz, bo zyc jakos trzeba,
    zarobic wiecej tez nie da sie ot tak tylko dla tego, ze koszty wzrosly. Sila
    rzeczy masz mniej na inne sprawy. Tak jest wlasnie z zyskiem malego sklepu.
    Po prostu spada. To co moglyby robic dwie, trzy osoby robi jedna, reszta na
    bruk.
    Swoja droga, sieci handlowe to osobny rozdzial i ja akurat mysle o nich zle.
    Te pierdzielenie o miejscach pracy to zwykly cyrk.

    Pozdro.. TK