    Date: Tue, 31 Mar 2015 00:49:12 +0200
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ceny zbiorniki?1w CWU

    W dniu 2015-03-30 o 21:11, Kris pisze:
    > A jak to zrobić od środka zbiornika?

    W przypadku produktów przemysłowych, produkowanych przez duże firmy w
    zasadzie nie ma takiej potrzeby, bo spawa się plazmowo lub laserowo w
    pełnej osłonie argonu z obydwu stron.
    Przez to nie tworzy się po drugiej stronie spawu zgorzelina, tak jak się
    to dzieje podczas spawania ręcznego.

    Zgorzelina (tak to wygląda: http://www.cnc.info.pl/pics/bd276206da2c.jpg
    ) tworzy się po drugiej stronie spawu (wewnątrz zbiornika) podczas
    spawania TIG-em bez ochrony tej drugiej strony blachy. Aby ochronić
    blachę przed powstawaniem takiej zgorzeliny należy zbiornik wypełnić
    argonem lub zastosować specjalną pastę ochronną, którą nanosi się na
    wewnętrzną powierzchnię blachy.

    Jeżeli chodzi o czyszczenie to w tym celu można:
    - wykonując zbiornik dzielony, skręcany przy pomocy kołnierzy lub
    wykonując otwór rewizyjny zamykamy deklem, poprzez który wprowadza się
    narzędzia (np. szczotka druciana obrotowa ze stali nierdzewnej czy dysza
    piaskarki)
    - poprzez obróbkę rotacyjno-ścierną lub obróbkę wibro-ścierną tzw.
    trowalizację (w obydwu przypadkach zbiornik wypełnia się materiałem
    ściernym, śrutem lub specjalnymi kształtkami ściernymi i wprawia
    zbiornik w ruch odpowiednio: obrotowy lub wibracje na stole wibracyjnym.

    Tak wyglądają kształtki ścierne
    http://www.puli-metal.pl/ksztaltki-polerskie-porcela
    nowe