    From: jaceto <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciecie stali przez amatora
    Date: Fri, 22 Jul 2011 09:29:14 -0700 (PDT)

> [...]
    >Taki interes mógłby się nie opłacić.
    >Jeśli już duża tarcza to tylko markowa np. Boscha, bo na chińskie
    >badziewie szkoda czasu i nerwów.

    >---------------
    >pozdr.
    >J.K.

    > Cienkie tarcze zużywają się proporcjonalnie jak i grubsze - "wybierają"
    > mniej materiału a cienkie są dedykowane do przecinania. Skoro jedną cienką
    > tarczą 125 mm mnie udaje się pociąć na około metrowe odcinki np 10-12 m.b
    > żeliwnej rury kanalizacyjnej fi 100 mm i tarcza się nie kończy, to nie jest

    A to całkiem możliwe, też kiedyś ciąłem żeliwny blat do kuchni
    i stwierdziłem, że w porównaniu do stali żeliwo tnie się jak masełko.

    > Natomiast absolutnie przestrzegam przed cięciem "z ręki" najcieńszymi
    > tarczami 230 mm - grozi to poważnym wypadkiem - takimi tarczami mozna
    > bezpiecznie przecinać jedynie szlifierką umocowaną na statywie i to materiał
    > dobrze umocowany który nie będzie zagrażał jakimś ruchem zakleszczającym
    > względem płaszczyzny tarczy.

    Zgadza się, cienkie tarcze 230 mm są bardzo niebezpieczne przy
    cięciu z ręki,
    wystarczy niewielkie drgnięcie ręki i tarcza lata we wszystkie strony

    > Faktycznie używać najlepiej markowych tarcz bo są 5-6 krotnie trwalsze a
    > kosztują 30-40% więcej niż badziew. Ja używam unifamu i 3M

    > --
    > Jackare

    To jeszcze pół biedy jak chiński badziew się szybko zużywa,
    najgorzej jest jak tniesz jakiś płaskownik a tu ci lecą 3 iskry na
    krzyż
    i zamiast cięcia powstaje jakiś wytop.

    pozdr.
    J.K.