  • Data: 2013-12-08 18:16:17
    Temat: Re: Ciekawostka - ile docieplenia?
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-08 17:23, M. pisze:

    > Ale przecież właśnie piszesz dokładnie to, co ja. Chyba, że uważasz, że
    > ropy jest nieskończenie wiele i całą ropę ma OPEC?
    >
    > Nieważne, czy przyczyną szoku podażowego jest jakiś konflikt, czy brak
    > nowych złóż. Jeśli zużycie rośnie wykładniczo (a tak jest) to zawsze
    > trafisz na moment, gdy nie da się nadążyć za popytem. I wtedy cena
    > energii rośnie raptownie.

    Po prostu podwazam wczesniejsza teze jakoby wzrost sprzed pieciu lat byl
    spowodowany ograniczeniami wydobycia ze wzgledu na wieksza konsumpcje.
    Widac tez, ze na wzrost cen narazeni jestesmy caly czas i ew. wzrost
    kosztow wydobycia jest tylko jednym z elementow tej dosc skomplikowanej
    dziedziny.
    Nie bez powodu pisalem wyzej, ze ropa moze kosztowac wzglednie
    nieograniczenie duzo, co mialoby byc powodem administracyjnego wzrostu
    obciazen budowlanych zwiazanych z dodatkowym ociepleniem. Rok '79
    pokazuje, ze nie trzeba do tego zadnego fizycznego ograniczenia
    wydobycia. Madrej polityki panstwa nie da sie przeniesc na zwyklych
    obywateli. Myslenie, ze dodatkowe ocieplenie zalatwi sprawe jest
    wyjatkowo naiwne, bo wzrost kosztow nosnikow w najmniejszym stopniu
    przelozy sie na koszty ogrzewania domu, bo dom mozna ogrzac i gazetami.
    Wzrosnie po prostu wszystko. Zarcie, telewizory, bilety do United
    Kingdom i wczasy w Choirwacji. Najbardziej odczuja to najbiedniejsi, a
    ci domow raczej nie buduja. Wiec po pierwsze trzeba pozwolic ludziom sie
    bogacic.

    Pozdro.. TK