    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciekawostka - ile docieplenia?
    Date: Sun, 08 Dec 2013 22:56:38 +0100
    <52a4cb34$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2013-12-08 20:40, M. pisze:

    > Tak. Gazpromowi opłaca się wpuścić nas w węgiel, bo wtedy za 20-30lat
    > będziemy od nich ten węgiel kupować (oprócz ropy i gazu).

    Jaki kolwiek wezmiesz scenariusz to i tak tylko przetasowanie
    mozliwosci, bo wielkiego wyboru poki co nie mamy. Do wdrazania
    odnawialnych zrodel trzeba niestety kapitalu. Przyklad chinski jakby
    pokazuje, ze na poczatek trzeba sie wyzec dobrotliwej polityki. Panstwa
    ktore glosza ekologiczna propagande dawno sie wzbogacily i stac je na to
    zeby chocby wykupywac nasze elektrownie. Ale kiedy sie bogacily nie byly
    takie pro eko. Wprowadzenie drakonskich norm na ocieplenia to jakas
    propaganda, moze jakies niezrozumienie problemu, albo zbyt waskie jego
    postrzeganie. Jak wytlumaczyc wieksze zuzywanie energii na produkowanie
    dodatkowych ilosci materialow po to zeby szybciej placic wyzsze rachunki
    za coraz drozsza energie i wszystkie pozostale dobra, fundujac przy
    okazji ludziom przymusowe getta? Moze autor zaklada, ze ten styropian to
    sam sie spienia i robi sie go z trawy? Albo piasek czy bazalt topia sie
    od spojrzenia prezesow firm produkujacych welny mineralne? To naduzycie
    - wiem, ale chociaz troche pokazuje, ze tak powiem drugi koniec tego
    samego kija.

    Pozdro.. TK