  • Data: 2023-08-15 12:00:15
    Temat: Re: Ciekawy artykuł, przynajmniej dla mnie.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 15 sierpnia 2023 o 08:29:13 UTC+2 ptoki (ptoki) napisał(a):
> [...]
    w-cenach-pradu-dla-wszystkich-polakow-od-kiedy-dla-k
    ogo-nowe-taryfy-beda-oplacalne-aa-9Fuo-4SbF-VDU3.htm
    > Nie beda takie.
    >
    > Do tego ta cena i popyt tez beda krzywo sztuczne.
    >
    > Jak znam zycie prad kowalskiego z solarow nie bedzie konkurowal na tych samych
    warunkach co jakis tauronowy.

    > No i ten art jest pisany przez debila. Co znaczy zarzadzanie zurzyciem? Durnota na
    potege. Tlumaczac na ludzki z pismackiego:

    > Nie masz nic do gadania jaka cene zaplacisz. Taki czy inny cwaniak ci cene
    podyktuje i nie masz do wyboru czy kupisz od sasiada z solarow za 50gr/kwh czy od
    tauronu za 5pln/kwh.
    > Cena bedzie opublikowana i albo bierzesz prad za cene globalna albo nie.
    >
    > Jedyne co bedzie mozna zrobic to do kazdego wiekszego odbiornika podpiac modul
    ktory bedzie ciagle czytal akutualna cene i urzadzenie wylaczal jak bedzie za drogo.

    > Jakby Kowalski chcial od znajomego prad kupowac poprzez siec to mu pogroza palcem i
    powiedza zeby sie nie wyglupial. Sasiad dostanie 20gr/kWh i niech sie cieszy ze
    wogole ktos ten prad chce a w tym samym czasie Kowalski dostanie prad od Taurona za
    5pln.

    > Tak bedzie. Albo podobnie. Bo dobrze to nie bedzie...
    Prad z fotowoltaiki Kowalskiego nie moze konkurować z pradem z elektrowni
    tradycyjnych z bardzo prostego powodu. U Kowalskiego nie można zamowic pradu z
    kilkudniowym wyprzedzeniem z gwarancja 99,9 ze zamówienie zostanie zrealizowane.
    Dlatego prad z fotowoltaiki musi być sprzedawany/kupowany na innych zasadach. TGE
    zajmuje się duzymi transakcjami a w chujnijnym rozwiązaniu jest opcja zawierania
    transakcji peer to peer. Musi powstać inna giełda mająca na celu obsługę transakcji.
    Taka giełda wcale nie musi być polska. Sprzedawca będzie mogł określić na przykład
    minimalna cenę po której chce sprzedać. Odbiorca maksymalna cenę zakupu, ilosc itp.
    Dzisiaj na duzej giełdzie energii pomiędzy godziną 10 a 15 średnia cena pradu jest/
    będzie na poziomie 6,5 grosza za kilowatogodzine. I od tych co maja fotowoltaikę na
    nowych zasadach ZE po tyle będzie chciał kupować. Zeby ci co sa na starych zasadach
    za dobrze nie mieli to przerobia ich na sprzedaż po cenach chwilowych. W pewnym
    momencie sprzedawców opodatkują, dolicza sprzedaż do pit. O ile o tym ze przerobia
    magazynujących na sprzedających i trzeba będzie od sprzedazy zapłacić podatek uważam
    ze jest pewne na 100%. To o sposobie sprzedazy i cenach nic nie będę prorokował.