eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCieknący dach przy zalegającym śniegu - czy to nromalne?Re: Cieknący dach przy zalegającym śniegu - czy to nromalne?
    From: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Cieknący dach przy zalegającym śniegu - czy to nromalne?
    Date: Thu, 9 Dec 2010 23:41:00 +0100

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:idrgdt$vdh$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Dach mój wygląda tak: dachówka - membrana - i na razie to wszystko. Dalej
    > ma być wełna szklana 25 cm - paraizolacja - regips czerwony.
    >
    > Problem mam następujący: trochę ostatnio popadało śniegu, na dachu śnieg
    > zalega, nie jest to jakaś strasznie duża ilość, ale jest. Dziś zacząłem
    > się zabierać za ocieplenie poddasza (czy to dobra pora, czy można to robić
    > w zimie, bo zacząłem wątpić), wstawiłem sobie do jednego pomieszczenia
    > nagrzewnicę, zasłoniłem kotarą żeby było cieplej i jakoś pomału można
    > grzebać. Jednak jak robiłem, zauważyłem kilka niepokojących rzeczy:

    To najlepsza pora do robienia ocieplenia - można się szczelnie ubrać i można
    wyczuć, którędy wieje.

> [...]
    > Czy to normalne, czy raczej takiej coś nie powinno mieć miejsca? Czy to
    > nie zaszkodzi wełnie?
    > Takie rzeczy zauważyłem nie tylko w pomieszczeniu gdzie miałem
    > nagrzewnice.
    >
    > 2. w miejscu styku lukarny z dachem, zauważyłem, że po membranie pokapuje
    > woda. Ponieważ jeszcze nie mam tego wszystkiego ocieplonego to mogę przez
    > szpary przy połączeniu lukarny z dachem głównym i pod koszem lukarny
    > wyjrzeć na zewnątrz i tam widzę pokapującą wodę i zalegający śnieg.
    > Domniemam, że tymi dziurami może nawiewać śnieg i do środka i na membranę,

    Ja też tak miałem nawet bez nagrzewnicy. Mury oddają wilgoć, która skrapla
    się na membramie. Jeśli membrama nie jest uszkodzona, to wełna spokojnie
    wyschnie.
    Śnieg może zostać nawiany na memmbramę nawet przy wykończonym dachu. Od tego
    jest membrama, aby woda nie przedostała się do wełny, lecz spłynęła górą.

    Pozdrawiam,
    Druid29