    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 30 Nov 2021 07:41:50 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ciepła, Francuska zima
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 30 listopada 2021 o 08:17:09 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Jest wtedy kiedy wyjdzie finansowo na plus a nie kiedy pójdzie na śmietnik.
    > Ale logikę masz zawiłą, że się nie opłaca to wiesz po kilku artykułach z
    > onetu. Na potwierdzenie, że jest opłacalna będziesz czekał aż do okresu
    > jej utylizacji...
    >
    > Idąc Twoim tokiem myślenia to wypadało by nic nie robić wkoło domu.
    > Przecież jak wyczyścisz kostkę na podjeździe i pomalujesz elewację to też
    > podniesiesz wartość nieruchomości i Ci dowalą większy podatek katastralny.
    > W lecie żar leje się z nieba, 35 st. w cieniu - ale klimy czy basenu nie
> [...]
    Masz sto procent racji. Jeśli zrobisz coś co podniesie wartość nieruchomości to w
    przypadku podatku katastralnego zwiększy wartość nieruchomości i i będziesz musiał
    sam policzyć nowa wysokość podatku i go zapłacić. W projekcie sprzed wielu lat
    wartość nieruchomości ma podawać właściciel. W przypadku niegodności że stanem
    faktycznym kary wysokie. Łącznie z wykupieniem przez US po cenie jaka podatnik podał
    do określenia wysokości podatku. Czyli umycie kostki nie podnosi wartości ale jej
    położenie jak nie było podnosi. Dmuchany basen nie podnosi wartości ale wykopany i
    wymurowany podnosi. Zainstalowanie fotowoltaiki na dachu albo na ziemi podnosi
    wartość nieruchomości. Taka jest istota tego podatku i inaczej nie będzie.