    Date: Wed, 03 Sep 2014 16:21:03 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciepła woda
    <lu6e6b$49c$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2014-09-03 08:58, Ergie pisze:

    > Przy tej samej dostępnej mocy woda w zasobniku 150l szybciej się
    > nagrzeje niż w zasobniku 300l.

    Ale przy takim samym czasie nagrzewania, zasobnik 300l zapewni większy
    komfort i dłuższą kąpiel ze stabilną temperaturą. Ponadto o wiele
    wcześniej będzie można z niego pobierać wodę o temperaturze zdatnej do
    kąpieli. Można także skorzystać z dłuższej kąpieli przy zasobniku 300l,
    ponieważ nagrzane w nim 150l wody wykorzysta się prawie w całości,
    natomiast w zasobniku 150l woda ulegnie wymieszaniu z zimną i spadnie
    jej temperatura poniżej komfortowej.
    Reasumując:
    Przy zasobniku 150l po jego nagrzaniu do wyłączenia termostatu, wykąpie
    się ledwo jedna osoba.
    Przy zasobniku warstwowym 300l, który będzie się grzał przez taki sam
    okres czasu co zasobnik 150l zakładając, że grzałka ma taką samą moc,
    wykąpią się 2 osoby.
    Wszystko dlatego, że im mniejszy zasobnik tym woda bardziej ulega mieszaniu.
    Czy to kur.... takie trudne do zrozumienia dla ciebie?

    > Po raz kolejny odpowiadam: Ta sama ilość energii o połowę szybciej
    > zagrzeje o połowę mniejsza ilość wody.

    Kolejny raz się wymigujesz od wyjaśnienia swojej idiotycznej wypowiedzi:
    "Jeśli już koniecznie ktoś chce (zupełnie bez sensu) 300l wody to lepiej
    powiesić dwa bojlery 150l. Dzięki temu ciepła woda będzie o połowę
    szybciej."

    To, że określona ilość zagrzeje się o połowę szybciej w o połowę
    mniejszym zasobniku, pod warunkiem, że mówimy o zasobnikach takiego
    samego typu oraz takiej samej wysokości - jest sprawą oczywistą.
    Natomiast nieoczywistą jest twoja propozycja zastąpienia jednego
    zasobnika 300l DWOMA ZASOBNIKAMI PO 150 litrów, która według ciebie ma
    zapewnić ciepłą wodę o połowę szybciej.
    Ja natomiast twierdzę, że to co napisałeś jest kompletną bzdurą, która
    świadczy o twojej ignorancji i braku jakiejkolwiek wiedzy o budowie i
    funkcjonalności zasobników CWU.
    Twierdzę, że nie będzie o połowę szybciej, lecz co najwyżej trochę
    wcześniej, przy czym te 150l nagrzanej wody w zasobniku 300l da się
    lepiej i wygodniej wykorzystać, bo jest mniejszy efekt mieszania się z
    zimną wodą, która napływa do zasobnika podczas korzystania z ciepłej wody.

    Wyjaśnij więc w jaki cudowny sposób będziesz miał o połowę szybciej
    ciepłą wodę korzystając z DWÓCH ZASOBNIKÓW PO 150 litrów w porównaniu z
    pojedynczym zasobnikiem 300 litrów. Wytłumacz to w jaki sposób i "nie
    odwracaj kota ogonem", albo sprostuj, przyznając się do do swojego błędu.