  • Data: 2010-05-14 15:27:53
    Temat: Re: Co dla dziecka na komunię?
    Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam nadzieję, ze zainteresowania dzieci nie zostały sprowokowane wczoraj
    przez "RP" opisanym artykułem:
    Efekt Mozarta bez efektu

    Od słuchania muzyki poważnej ludzie nie są bardziej inteligentni

    Przekonanie o tym, że utwory genialnego kompozytora podnoszą sprawność
    intelektualną, pokutuje od 1993 roku, gdy z taką tezą wystąpili badacze
    z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles. Zbadali wówczas grupę 36
    studentów. Zespołem naukowców kierował Frances Rauscher. Ci, którzy
    wysłuchali mozartowskiej sonaty na dwa fortepiany, uzyskali lepsze
    wyniki testów od słuchających muzyki współczesnej lub siedzących w ciszy.
    .
    .
    .
    Efekt Mozarta figuruje na szóstym miejscu na liście mitów zestawionej w
    2009 roku przez amerykańskich psychologów, zawiera ją książka
    zatytułowana 50 Great Myths of Popular Psychology.

    Pdr. M