  • Data: 2017-12-30 23:27:18
    Temat: Re: Co jest lepsze w grzaniu?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale obieg jest wymuszony pompą? Bo to częsty przypadek, że po ociepleniu
    > budynku nie widać spodziewanych oszczędności na ogrzewaniu. Bowiem stara
    > instalacja grawitacyjna działa powyżej pewnej temperatuty, albo wcale.
    > Próba ustawienia na "ledwie ciepłe" skutkuje tym, że grzeje tylko część
    > kaloryferów.

    Jest pompa. Grawitacja też zadziałała, ale tylko na najwyższym poziomie
    znośnie. Piętro nad kotłem bardzo słabo, a na poziomie kotła - w ogóle.
    Przy grawitacji widać, że przepływy są kiepskie. Kaloryfer na najwyższym
    poziomie potrafi być w 1/3 ciepły, a reszta ma praktycznie temperaturę
    otoczenia. Po włączeniu pompy (na najniższym biegu) wszędzie jest cacy,
    tylko zazwyczaj za ciepło. Muszę przebudować kotłownię (potrzebny 3
    drożny, może odpalę też w końcu zegar sterujący).

    Miłego.
    Irek.N.