    From: TomekW <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Co pod okno tarasowe ?
    Date: Sun, 14 Jun 2009 07:58:29 +0200

    Witam

    > To jest źle zamontowane okno. Powinieneś tam mieć systemową listwę, na
    > której to okno by stało. Taką, która nie przewodzi zimna. Teraz to ci się
    > może jedynie wypaczyć i więcej dobrze nie zamykać.
    > Zdemontuj to okno i zrób jak należy.
    Ja tak miałem zamontowanych dokładnie PIĘĆ (!) okien tarasowych. Wszystkie
    wisiały w powietrzu podparte jakimiś cegłami i deskami.
    Monterzy kazali z przodu do połowy okna przyłożyć styrodur a z drugiej
    strony podlać wylewką.
    Posłuchałem - OK (naiwny i głupi człowiek). W międzyczasie przyszedł monter
    z konkurencyjnej firmy robić pomiar na drzwi zewnętrzne - zobaczył to i za
    głowę się złapał. Stwierdził to samo co ty - wszystko do demontażu.
    Pokiwałem głową a swoje pomyślałem - oszołom jakiś, na konkurencję nadaje.

    Oczywiście zrobiłem tak jak kazali mi moi niewydarzeni monterzy, po około 6
    miesiącach (na szczęście tylko wylewki zrobiłem i tynki) 2 okna się lekko
    wypaczyły, ale do tego stopnia, że nie dało się ich wyregulować tak aby
    normalnie się zamykały.

    Ściągnąłem monterów - zaczęli swoje teorie tworzyć (skurw....),
    podziękowałem wynająłem innego - skuł wylewkę przy tych oknach wywalił ten
    styrodur.
    Kazałem sobie podmurować prawie pod samo okno, resztę podbić na klinach
    PLASTIKOWYCH, porządnie przydyblować dolną część okna. Jakoś udało się go
    "ponaciągać".

    Podmurówka z cegły tak została zrobiona, że znalazło się jeszcze miejsce na
    jakieś 4 cm styroduru od środka. Cegła podpierała okno tam gdzie listwa
    podprogowa.
    Od niewydarzonych "monterów" dosłownie wywrzeszczałem zwrot kosztów.

    Teraz wszystkim radzę od samego początku dopilnować sobie montaż okien
    tarasowych - warto dopłacić do tej dolnej systemowej listwy nazywanej
    poszerzeniem, zamiast walić jakieś tam kliny i nie daj Boże jeszcze
    drewniane. Listwa ta jest ocieplona.

    Oczywiście większość nie słucha. Nie posłucha też zapewne autor wątku.
    Pomyśli sobie tak jak ja: jakoś to będzie, skoro prawie wszyscy tak mają i
    nie narzekają...