    From: Bbjk <b...@q...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Co to za krzew?
    Date: Fri, 27 Apr 2012 19:55:59 +0200

    dniu 2012-04-27 16:17, Jarosław Sokołowski pisze:

    > Po kwiatkach sądząc, to coś z różowatych -- czyli blisko mu do czereśni,
    > wiśni, świdośliwy czy rzeczonej czeremchy. Koło mnie też takie w lesie
    > rosną, w stanie zdziczałym. Ale co to dokładnie jest, tego nie wiem.
    > Może świdośliwa właśnie?

    Tak, sprawdziłam i to jest właśnie to!
    Podobno owoce są bardzo smaczne i wartościowe, ale tego nie wiem, bo ptaki.

    > PS
    > Wyobraziłem sobie te biedne drozdy i kosy leżące pokotem pod krzakiem,
    > pozabijane różanymi kulkami.

    No tak. A tymczasem prawie leżą z przejedzenia. Kot patrzy z parapetu na
    pokot.
    Zanim dojrzeją te kulki, drozdy mają kuźnię - zbierają ślimaki w
    skorupkach pasiastych, rozbijają muszelki na kamieniach, a ślimaki
    wyjadają. O 5 rano słychać stuk, stuk, to już kuźnia działa.
    --
    B.
    Ecce gratum