    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Co to za krzew?
    Date: Sat, 28 Apr 2012 09:24:28 +0000 (UTC)

    Pani Basia napisała:

    > Jakoś nie bolejemy nad tym za mocno, bo tu jest królestwo ptaków,
    > niech sobie jedzą na zdrowie, za to mamy śpiewy od nocy do nocy,
    > bo poza ptakami dziennymi i słowiki się wydzierają, i sowy pohukują.

    > W każdym drzewie i krzaku są gniazda z narybkiem i budki lęgowe,
    > możesz sobie zabrać taki komplecik, drozdy też są.

    Też mamy ptaków moc. Z nocnych, to rudzika, który jest p.o. słowika.
    Sowy nie widziałem, za to lata gacopyrz -- on wprawdzie nie ptak,
    lecz mysza, ale skrzydła ma. Dla zaprzyjaźnionego dzięcioła trzymam
    spróchniałą akację. Zimą co rano przylatuje zawsze o tej samej porze
    i wali dziobem. Ale tylko zimą. Co taki robi latem -- od dłuższego
    czasu bezskutecznie próbuję dociec. Są kosy, drozdów nie ma.
    I też nie wiem dlaczego. Ale one pewnie wiedzą. Tak sobie myślę, że
    gdyby je wieźć taki kawał drogi, to potem mogą tęsknić. Może lepiej
    wziąć kilka jajek i samemu wysiedzieć? Chyba też nie -- bo co później
    z takimi małymi droździkami-sierotkami dalej robić?

    Jarek

    --
    -- Na drzewie siedzi ptaszek -- powiedział Kubuś Puchatek. -- Widzę
    go stąd. A może to rybka?