  • Data: 2015-12-06 23:58:23
    Temat: Re: Czas na zmiany w kotłowni
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Odradzam kotły żeliwne. Mają więcej wad niż zalet.

    No proszę. Jakie wady ma kocioł żeliwny?
    Ja znam tylko jedną - ma prostszą budowę wymiennika, a w związku z tym
    pewnie może być mniej sprawny.

    > Ale musisz obniżać temperaturę wody w kotle, a to sprzyja szybszej korozji.

    No kiedy nie obserwuję żadnego skraplania się w kotle ani kominie.
    Wszystko suche jak pieprz.

    > Kotły korodują w miejscu, gdzie jest najzimniejsza woda, czyli zazwyczaj
    > w pobliżu powrotu.

    No to teraz padł mi nad retortą, ale na tyle wysoko, że żaden płomień
    czy mocne promieniowanie tam nie sięga. Mniej więcej w połowie wysokości
    pieca.

    > Jak zrobisz tą automatykę, o której piszę to będziesz miał jedno
    > pokrętło, którym będziesz ustawiał temperaturę w salonie oraz tam, gdzie
    > chcesz mieć komfort. Termostaty przy grzejniku ustawiasz na full lub
    > możesz zdemontować.

    Zastanowię się, to może być doby pomysł, a jak otworzy ktoś okno, to
    zmarznie i zamknie :)

    > Większy kocioł to dłuższe cykle postojowe, w których spalanie odbywa się
    > z najniższą sprawnością poniżej 30%
    > Poza tym większy kocioł to większe przekroje kanałów spalinowych i
    > większa ilość powietrza z wentylatora, a zmniejszanie ilości węgla
    > powoduje, że wytwarza on mniej energii, a zbyt duża ilość powietrza
    > wychładza spaliny. Tym samym spaliny są zimniejsze. Im zimniejsze
    > spaliny tym mniej energii oddawane jest wodzie, bo przekazywana moc
    > zależy od różnicy temperatur oraz powierzchni wymiennika.

    Rozumiem, ale jedyne powietrze jakie w piecu się pojawia, to powietrze
    które przeszło przez retortę, więc gorące. Nie ma żadnego innego, lewego
    powietrza. W związku z tym, im większy kocioł, tym wolniejszy przepływ
    powietrza (spalin) przez wymiennik kotła i większa sprawność (pomijając
    samą powierzchnię wymiany).

    > Poza tym poczytaj co napisałem Kogutkowi. Tam, gdzie opisałem parametry
    > spalania mojego kotła.

    U mnie cykle wyglądają zupełnie inaczej. Kocioł się wyłącza powiedzmy
    raz na pół godziny na okres 10-15 minut. O ile w ogóle się wyłącza.

    Miłego.
    Irek.N.