  • 1. Data: 2013-11-22 19:39:38
    Temat: Re: Czego nikt o ledach nie mówi
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Wielebny" <...@w...pl.invalid> wrote in message
    news:l6nu1j$l36$1@speranza.aioe.org...
    > Ciekawy artykuł dziś trafiłem na HN:
    > http://www.edn.com/electronics-blogs/led-insights/44
    23570/That-60W-equivalent-
    > LED--What-you-don-t-know--and-what-no-one-will-tell-
    you-
    > Po angielsku. W skrócie - czego nikt nie mówi o żywotności ledów o dużej mocy:
    > ich żywotność drastycznie spada po włożeniu do ciasnych oprawek. Typowy led
    > włożony do zamkniętego klosza = automatyczne kilkukrotne skrócenie jego
    > żywotności.
    > Przy okazji kanał na yt gościa który bada i rozbiera takie żarówki:
    > http://www.youtube.com/user/electronupdate - ma kilka ciekawych porównań.

    tylko dobre ledy latwo (i czasem warto) mozna przerobic tak zeby przezyly
    znacznie dluzej niz to co zaklada prodcuent

    a to z cfl i zwyklymi zarowkami malowykonalne domowymi sposobami

    --
    http://db.org.pl/

  • 2. Data: 2013-11-22 23:44:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 listopada 2013 19:39:38 UTC+1 użytkownik m4rkiz napisał:

    > tylko dobre ledy latwo (i czasem warto) mozna przerobic tak zeby przezyly
    >
    > znacznie dluzej niz to co zaklada prodcuent
    Dobra ledy kosztuja tyle że czy przerobisz czy nie przerobisz to sensu ekonomicznego
    to mieć nie będzie póki co.