    Subject: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sat, 27 Mar 2021 09:14:07 +0100

    W dniu 2021-03-27 o 08:55, Marek pisze:

    > Co Ty paplasz, że tak zacytuję klasyka. Majkę, jak sama opisała, czeka
    > REWOLUCJA. Nowy piec, nowe przyłącze i w związku z tym nowa
    > instalacja. Potencjalne koszty całości wykazał już Użytkownik, koszt
    > instalacji  cyrkulacji w tym to pikuś a skazywanie kobiety na
    > instalację bez cyrkulacji podchodzi pod znęcanie się i przemoc domową.

    Ale ona nic nie pisała o nowej instalacji? Z resztą nie wiem po co
    miałaby robić nową instalację?

    Co do cyrkulacji to zawsze jest możliwość ją poprowadzić. Rok temu
    dorabiałem taką cyrkulację do istniejącej instalacji ciepłej wody. Ale
    tu było dość łatwo poprowadzić dodatkową rurę z kotłowni, bo rura była
    poprowadzona zabudową w przedpokoju, następnie poprzez strop i
    poprowadzona do najdalszej łazienki. Podłączona pod króciec ciepłej wody
    pod umywalką. Rury prawie w ogóle nie widać w łazience, bo widać ją
    tylko pomiędzy ścianą, a szafką (może z 40-50cm) luki, gdzie i tak
    zazwyczaj stoi koszyk na brudną odzież, a swoje robi.

    Nawet gdyby miała być ta rura poprowadzona po wierzchu czy ukryta w
    listwie na ścianie to zawsze pozostaje jakaś alternatywa, ale rwanie
    ścian i wymiana dobrej instalacji niesie za sobą spore koszty, a Majka
    jak pisze raczej nie jest przygotowana aż na taką demolkę, skoro pyta
    czy zmieści się w 20 tys. zł. Tyle to jej wystarczy na podłączenie gazu
    oraz wymianę kotła węglowego na gazowy.