    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 10 Apr 2017 02:41:12 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czujnik zamknięcia drzwi na klucz
    From: Tornad <t...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 kwietnia 2017 08:05:45 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Mam problem.
    > Zaplanowałem sobie w drzwiach łazienki czujnik zamknięcia drzwi na
    > klucz. Jakaś blaszka miała się zwierać i po sprawie. Tymczasem żona
    > zadecydowała, że w drzwiach będzie zamek magnetyczny - no i mam problem.
    >
    > W takim zamku nie ma osobnego języczka wysuwanego po przekręceniu klucza.
    >
    > Co byście poradzili? Jak to zrobić, żeby się nie narobić? Kompletnie nie
    > mam pomysłu. Mam wyprowadzony przewód 2 x 0.5 mm2 ze ściany w miejsce,
    > gdzie będzie ościeżnica.
    >
    > --
    > MN

    Nie za bardzo kumam co ten czujnik ma robic, jaka funkcje spelniac. Zamek
    magnetyczny zamyka się po "zaparciu" drzwi i aby go otworzyć trzeba do niego
    podlaczyc prad.
    Niezaleznie od tego jaki to zamek, proponuje aby w otworze w futrynie, w który
    wchodzi zapadka tego zamka, zamontować mikrowylacznik a scislej
    mikroprzełącznik. Takie sa produkowane z dźwigienka lub bez, tyle, ze sa
    stosunkowo drogawe. Od bidy możesz taki mikroswitch wydlubac ze starego
    dysk-pleja, w ktorym jest czesto montowany jako czujnik zamkniecia szufladki,
    w krora wsuwa się dysk. Sa produkowane mikrowylaczniki naprawdę mikro, czyli
    o wymiarach kilku, kilkunastu milimetrow.
    Taki mikrowylacznik ma te zalete, ze ma praktycznie wieczna trwalosc.
    O ile dobrze pamiętam to milion wlaczen czy przelaczen, spoko zapeweniaja.

    Jakies blaszki, sprężynki a nawet kontaktrony, które sa wrażliwe na
    namagnesowanie i szklane, przy nich bledna.

    Pzdr
    Tornad