  • Data: 2013-12-30 00:54:46
    Temat: Re: Czy czopuch powinien być letni?
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-29 17:31, Old Green :) pisze:

    > Głupot ewidentnych i trzepania bezsensownego ozorem nie skomentuję.
    > Ty masz jakieś lat dwadziescia i kilka???? Na tyle to mielenie ozorem oceniam..
    > Jakieś takie to chłopięce te wywody......

    Nie są bardziej głupie od Twoich. Wybacz, ale napiszę wprost. Trzeba być
    naprawdę niedouczonym i czuć się niedowartościowanym, aby pisać takie
    pierdoły jak Ty.
    Natomiast ujmowanie mi połowy lat tylko dlatego, że nie rozumiesz co
    napisałem, jest po prostu śmieszne :)

    > Jakieś 84kPa i 361kPa.

    Tylko jak widać brakuje Ci wiedzy, abyś wiedział, że 3,7 bara
    (ciśnienie przy którym temperatura wrzenia wody wyniesie 140 stopni
    Celsjusza) na Ziemi nie uzyskasz naturalnie w atmosferze, a tylko i
    wyłącznie w głębinie morskiej i niektórych jezior, na głębokości ok.
    28m. Tak więc powoływanie się na temperaturę wrzenia wody 140 stopni
    Celsjusza świadczy tylko i wyłącznie o Twojej niewiedzy.

    > Nie wiem, nie chce sie mi szukać, powiem więcej- nie jestem ciekaw.
    > Przelicz sobie cisnienia na metry słupa powietrza i bedziesz wiedział.

    Właśnie dlatego, że Tobie się nie chce poznawać wiedzy to piszesz takie
    głupoty

    > Ty masz patent na tłumaczenie infantylne prostych i oczywistych zjawisk
    > fizycznych.
    > (np. temperatura czopucha jest srednią z temp.spalin i powietrza ;)

    Jak widać nie jest to takie proste i oczywiste dla każdego, a z całą
    pewnością nie jest to takie oczywiste dla Ciebie skoro naśmiewasz się z
    tego co napisałem, że gołą ręka jestem w stanie dotknąć czopucha, w
    którym płynął spaliny o temperaturze 140 stopni Celsjusza i proponujesz
    wsadzenie ręki do wrzącej wody, co dobitnie świadczy o tym, że nie masz
    pojęcia.

> [...]
    > wymianie ciepła pomiędzy róznymi ośrodkami o różnych współczynnikach
    > przenikania.
    > także, o ich cieple własciwym. O przemianach termodynamicznych,
    > pracy maszyn cieplnych itp...np. silników samochodowych ale tez i
    > turbin parowych.
    > Układ i-s dla pary wodnej tez ci w tym pomoze.

    > Przydatne też bedzie głebokie zapoznanie się z
    > "Termodynamika stosowaną" Stanisława Ochęduszki.
    >
    > "Termodynamikę techniczną" dr inż.Bohdana Stefanowskiego,
    > Wyd. Mieczysław Fuksiewicz i SKA z 1949r. mogę ci sam pożyczyć :)
    > A jest to dzieło przecudnej urody. Polecam.

    Dla zrozumienia, dlaczego się nie poparzymy dotykając czopucha, w którym
    przepływają spaliny o temperaturze 140 stopni Celsjusza nie trzeba
    przywoływać całej literatury na temat termodynamiki i szeregu wzorów. W
    zupełności wystarczy proste tłumaczenie:
    "/W tym właśnie rzecz, że powierzchnia czopucha jest zimniejsza od
    spalin, ponieważ znajduje się pomiędzy gorącymi spalinami, a zimnym
    powietrzem, a przewodnictwo powietrza i spalin jest dużo mniejsze niż
    stali, z której jest wykonany czopuch. Dlatego też czopuch ma
    temperaturę gdzieś po środku pomiędzy temperaturą spalin, a temperaturą
    powietrza. Nawet jak się przyłoży rękę i trzyma to do ręki dociera
    uśredniona temperatura, bo stal jest lepszym przewodnikiem ciepła. //
    //Oczywiście wcześniej pisząc "temperatura czopucha" miałem na myśli
    temperaturę spalin w czopuchu/."
    To jest forum budowlane, a pytanie dotyczyło konkretnych odczuć (zimny,
    ciepły, gorący, bardzo gorący) które towarzyszą określonym zakresom
    temperatury spalin.
    Wyskakiwanie w takiej sytuacji z teorią termodynamiki jest tu co
    najmniej nie na miejscu, a przywoływanie literatury i sugerowanie komuś
    niekompetencji, bez choćby najmniejszego podjęcia tematu, jest zwykłym
    zarozumialstwem, świadczącym także o brakach w wiedzy.

    > No to by było na tyle w temacie czopucha i
    > dotykania jego powierzchni (przez kilka
    > sekund ! )
    > goła dłonia w temperaturze 140 st.C

    Też myślę, że dalsza dyskusja z Tobą jest bezsensowna.
    Różnica pomiędzy nami polega na tym, że ja to osobiście sprawdziłem i
    wiem dlaczego tak jest.