    From: "Ghost" <g...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy grzejniki muszą być pod oknami ?
    Date: Fri, 29 Jan 2010 13:05:49 +0100

    Użytkownik "Łukasz C." <l...@g...com> napisał w wiadomości
    news:gkigfraks5nx.nt8u2ky6gx49.dlg@40tude.net...

    > Nie czuję się przekonany (zakładam, że w pomieszczeniu chcę mieć równie
    > ciepło jak w wypadku grzejnika pod oknem).

    Grzejnik pod okne - temperatura w pomieszceniu w miare wyrownana, np. 20
    stopni.
    Grzejnik pod sciana wewnetrzna - srednia temperatura w pomieszczeniu 20
    stopni - wowczas (strzelam) pod ogrzewana sciana 21 stopni, przy oknie 19.

    Cieplo ucieka scianami zewnetrznymi i oknami - jesli w ich okolicach jest 19
    stopni to ucieknie mniej niz jesli jest 20.

    Oczywiscie wszystko mocno uproscilem, ale zasada jest zachowana - przy czym
    dla grzejnikow po oknem sytuacja jest jeszce bardziej niekorzystna niz
    podalem, bo przy samym grzejniku jest naprawde cieplo.